تصویر جدید از بیمه در دنیای مدرن

صنعت بیمه در شرف این است که با سرعت در چرخه کاری خود به سمت دنیای دیجیتال ، آنرا دوباره ترسیم نماید و این امر از ایجاد محصول و پذیره نویسی ، مشارکت مشتری و خدمات شخصی گرفته، تا ادعای خسارت و کشف تقلب بوده و تحول دیجیتال در هر مرحله از زنجیره ارزش بیمه تأثیرگذار می باشد.

مدخل:اینشورتک

برخی این تغییر در الگوی کاری بیمه را پیش بینی و از این طریق بازیکنان اخلالگر اینشورتک بوجود آمده اند. بر اساس آخرین گزارش e-Conomy SEA 2020 ، علیرغم اینکه فروش آنلاین محصولات بیمه به طور سنتی دشوارتر است ، اما در نتیجه پاندمی کرونا ، فروش آنلاین بیمه های درمانی و زندگی افزایش یافته است. علاوه بر این ، بودجه جهانی insurtech در حال رونق بوده ، و insurtech ها میلیاردها دلار بودجه در ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ دریافت می کنند.

با الهام از جنبش fintech ، شرکت های insurtech مشغول کسب موفقیت در پایه های پیشرفته فناوری هستند که برای به حداکثر رساندن پس انداز مشتریان ، بهبود تجربه مشتری و تولید بازده هزینه هایی که از استانداردهای سنتی صنعت پیشی می گیرند ، ساخته شده اند. به نظر می رسد تمرکز بین شرکت های بیمه در سراسر آسیا بیشتر بر روی محصولات جدید و به دنبال آن قیمت گذاری و پذیره نویسی باشد.

بسیاری از شرکتهای اطلاعاتی از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل ، مهندسی دیجیتال ، Cloud و IoT برای کاهش هزینه ها ، سرعت بخشیدن به زمان پاسخگویی و بهبود خدمات مشتری استفاده می کنند. در حالی که بسیاری از بازیکنان سنتی این رقابت فزاینده را تهدید می دانند ، اما بهرحال، هیچ وقت برای تغییر دیر نیست.

بیمه ها برای حفظ ارتباط خود با نبرد روبرو هستند

دو راه بالقوه وجود دارد که بیمه های فعلی می توانند برای حفظ ارتباط با آینده صنعت بیمه آنرا طی کنند: سرمایه گذاری زیاد در فن آوری ها برای اصلاح مدل کسب و کار خود و تولید همان کارآیی هایی که بنگاه های اقتصادی می توانند داشته باشند و یا به دنبال همکاری استراتژیک با آنها هستند. مورد دوم احتمالاً مرتبط تر،کم هزینه تر و ارزانتر خواهد بود. انتخاب یکی از این گزینه ها تقریباً حیاتی بوده،چرا که اولویت کانال مصرف کننده در سراسر آسیا در حال حاضر در حدود ۵۰٪ است و انتظار می رود در دوران پسا کرونا این آمار افزایش یابد.

ما با افزایش رقابت و چندین مشارکت استراتژیک که شامل رقبای سنتی و جدید است ، علائم پیشرفت را در بخش fintech شاهد هستیم. در ساختار Insurtech تفاوتی ایجاد نمی شود و اگرچه بازیکنان جدید از نظر فناوری و تجربه کاربری در موقعیت بهتری قرار دارند ، اما فاقد مارک تجاری ، اعتماد مصرف کننده و سابقه ای هستند که بیمه های سنتی طی دهه ها ایجاد کرده اند. مناطقی خاص که کاربرد فناوری در آنها در حال پیشرفت سریع است شامل الگوریتم های پیشنهادی / بهترین اقدام بعدی ، تشخیص الگوهای خاص و داده ها هستند. به جای صرف انرژی و منابع مالی برای رقابت با یکدیگر ، تلفیق نقاط قوت آنها برای اجرای نوآوری در صنعت به احتمال زیاد بهترین مسیر، نه فقط برای منافع مصرف کنندگان ، بلکه برای مسیر شخصی آنها نیز است.

بهترین روشها برای اجرا

در اینجا نحوه پیاده سازی تحول به آینده دیجیتال آورده شده است.

  • یک مشکل تجاری را حل کنید: بیمه ها ابتدا باید هر یک از جنبه های سازمان خود را ارزیابی کرده تا مشخص کنند که در کجا فناوری های دیجیتال را به بهترین وجه به کار گیرند و در کجا یک مشکل تجاری واقعی را حل کنند ، از داده های داخلی و خارجی استفاده می کنند تا از آن نهایت استفاده را ببرند.
  • ایجاد توانایی استراتژیک در مقابل راه حل های مرحله ای: بیمه گران باید بدانند که ایجاد توانایی سازمانی استراتژیک با استفاده از فناوری های دیجیتال یک پروژه بلند مدت خواهد بود ، نه یک پروژه یکبار مصرف برای یک راه حل لحظه ای. این امر به حمایت مالی اجرایی و مدیریت تغییرات جدی نیاز دارد.
  • مهارت کسب کنید: بیمه ها باید اطمینان حاصل کنند که به مهارت های مناسب در فن آوری های دیجیتال مجهز شده اند. وقتی کسب و کارها فاقد مشخصات برای پیمایش هستند ، فناوری منسوخ می شود. این گفته در کشوری که تقاضای بیشتری نسبت به عرضه استعداد فناوری دارد، ملموس تر به نظر می رسد. تنها ترکیبی از استخدام استعدادهای اضافی ، مشارکت با کارشناسان شخص ثالث و مشارکت با کسب و کارهای نوپای insurtech می تواند به آن دست یابد. حتی در این صورت ، بیمه گران باید آماده سرمایه گذاری های سنگین برای کسب افراد و مهارت های مناسب باشند.
  • ایجاد پایگاه داده مناسب: با انفجار داده ها به دلیل منابع سنتی و غیر سنتی ، از جمله سنسورهای موجود در اموال و ماشین آلات ، همراه با نمایش اطلاعات شخصی به دلیل استفاده از رسانه های اجتماعی ، سطح صحیح دقت در الک کردن ، جمع کردن و سازماندهی ساختار بنیادی مناسب ، کلید موفقیت در پذیرش ابزارهای دیجیتالی خواهد بود.
  • پذیرش ریسک: بالا بردن امکان آزمون و خطا ، همراه با اندازه گیری دقیق ROI ، دستورالعمل برای تغییری موفق است. این کار با ذهن باز، نوآوری را تضمین می کند و چارچوبی را فراهم می کند که شکستها سریع خاتمه می یابند و رهبران موفق زودتر دست به کار می شوند.
  • هرطور که شده از جانبداری بیهوده بپرهیزید: طراحی هوش مصنوعی معتبر از اهمیت فزاینده ای برخوردار است. برنامه هایی که تصمیمات نامناسب یا حتی مغرضانه اتخاذ می کنند ، خصوصاً در صنعتی مانند بیمه. ، می توانند اعتبار قابل توجهی را به مشاغل وارد کنند و عواقب فاجعه باری را برای مشتریان بوجود آورند . در روند پیاده سازی هوش مصنوعی ، ایجاد سیاست ها و رویه های اخلاقی هوش مصنوعی برای اطمینان از اینکه برنامه ها از نظر اخلاقی رفتار و تصمیم گیری می کنند کلیدی است و با سازگار شدن و یادگیری در طول زمان ، این کار را ادامه می دهند.

آینده بیمه مشتری مداری است

بیمه امروز بر سر دوراهی قرار دارد و شاید با مهمترین تصمیم استراتژیک دهه اخیر خود روبرو باشد. دنیای دیجیتال باعث ایجاد تغییراتی می شود که به زودی با تغییر صنعت به سمت مدل مشتری مداری در آن ،بیمه تقریباً قابل شناسایی نخواهد شد.

بازار با شرکت هایی که تصمیم می گیرند در حاشیه بنشینند و منتظر بمانند تا مسیر پیشرفت هموار شود ، سر و کار نخواهد داشت. بنابراین برای حفظ ارتباط ، بیمه ها می بایست با استانداردهای جدید صنعت و انتظارات مشتری سازگار شوند.

ترجمه از سایت :https://www.businesstimes.com.sg/asean-business/insurtech-insurance-reimagined-in-asia

برچسب ها:
پیام بگذارید