سامانه همراز بیمه رازی ؛ امکانات و مزایا

سامانه همراز بیمه رازی

استراتژی «بیمه رازی» در جهت توسعه فروش بیمه‌های خرد از طریق کانال‌های فروش دیجیتال است. از همین رو، از ابتدای سال جاری، طراحی و پیاده‌سازی اکوسیستم نوآوری «هم راز» به‌صورت جدی در دستور کار بیمه رازی قرار گرفته است. در این اکوسیستم تلاش شده زیرساخت‌های لازم برای دیجیتالی شدن زنجیره ارزش بیمه رازی فراهم گردد. در حال حاضر در این اکوسیستم، وب سایت خدمات الکترونیکی، موبایل اپلیکیشن، کیوسک اطلاع‌رسانی، بخش‌های ویژه بیمه‌گذاران، نمایندگان و شعب بیمه رازی در یک سامانه متمرکز قرار می‌گیرند. پیاده‌سازی اکوسیستم «هم راز» از اردیبهشت ماه سال ۹۸ آغاز شده و از مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری این ایده می‌توان به مواردی چون ارائه امکانات و قابلیت‌هایی که در سیستم بیمه‌گری فعلی شرکت وجود ندارد، یکپارچگی ارائه خدمات الکترونیکی بیمه رازی برای مشتریان و شبکه فروش و همچنین ارتقای رضایتمندی مشتریان و ذی‌نفعان اشاره کرد.

امکانات سامانه همراز چه مواردی را در بر می گیرد؟

کاربران این سامانه در دسته‌بندی‌های گوناگون مانند کاربران عادی، مشتریان حقیقی، مشتریان حقوقی، نمایندگان فروش و همچنین کارکنان بیمه رازی قرار می‌گیرند. در حال حاضر سرویس‌هایی نظیر فروش آنلاین بیمه‌نامه‌های مسافرتی (افغانستان و عمان)، فروش بیمه‌نامه مسئولیت «ناجیان غریق»، فروش آنلاین حوادث انفرادی «عتبات» مخصوص زائران عتبات عالیات، فروش آنلاین حوادث انفرادی ویژه کوهنوردان، فروش آنلاین حوادث انفرادی ویژه کشاورزان و فروش آنلاین بیمه‌نامه آتش‌سوزی و حوادث در قالب بیمه‌نامه «همراز» در این سامانه انجام می‌شود. همچنین می‌توان به قابلیت مشاهده پرونده‌های خسارت بیمه‌شدگان در کلیه‌ مراحل بررسی، قابلیت استعلام اصالت بیمه‌نامه از طریق کد یکتا، قابلیت دسترسی به مراکز درمانی، نمایندگان و شعب، منطبق با تکنولوژی‌های روز فناوری، ایجاد پنل ویژه نمایندگان برای ارتباط با شرکت و مشاهده کارنامه و کارمزد، امکان پرداخت آنلاین اقساط بیمه‌نامه‌های عمر، تامین ۴۰ سرویس بیمه‌ای و ارزش افزوده در سامانه Channel manager (مدیریت کانال) «کاریز» اشاره کرد.

ارتقای سامانه همراز

در حال حاضر فاز یک این سامانه عملیاتی شده و فرآیند توسعه و بهبود آن به‌صورت دائم درحال پیگیری است و طبیعی است که این اکوسیستم نیز باید مراحل بلوغ و بهبود خود را طی کند. ما در«هم‌راز» در تلاش هستیم هرچه سریع‌تر این فرآیند را طی کنیم. یکی از برنامه‌های مهم بیمه رازی برای ارتقای بهتر سامانه همراز، برگزاری جلسات با ذی‌نفعان سامانه است که به‌صورت دوره‌ای انجام می‌شود.

مزایای سامانه همراز

این اکوسیستم یک تجربه جدید برای مشتریان خلق می‌کند و می‌تواند نگرش مشتریان را نسبت به نحوه دریافت خدمات تغییر دهد. دسترسی آسان، حذف فرآیندهای زائد اداری و افزایش سرعت و دقت خدمت‌رسانی، حذف کاغذ و کاهش تردد مشتریان نیز از دیگر مزایای این اکوسیستم است. در بیمه رازی تلاش شده است هر شعبه به‌صورت یک SBU تعریف شود و هم‌اکنون همه شعب شرکت دارای اهداف تعریف شده، ترکیب پرتفوی مشخص و برنامه عملیاتی پیش‌بینی شده هستند و این برنامه‌ها به‌صورت منظم توسط ستاد، پایش و کنترل می‌شوند. در برنامه‌های پیش‌بینی شده توسعه و گسترش خدمات دیجیتالی به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

دسترسی کاربران به سامانه همراز

تمام کاربران می‌توانند از طریق سایت همراز۲۴ به خدمات الکترونیکی دسترسی داشته باشند. همچنین، کاربران دارای گوشی‌هایی با سیستم‌عامل اندروید می‌توانند از طریق بازارهای اپلیکیشن «پلی استور» گوگل و «کافه بازار» و کاربران دارای سیستم‌عامل ios نیز می‌توانند با مراجعه به «سیب اپ» به اپلیکیشن موبایل «هم‌راز» دسترسی پیدا کنند.

 

منبع: بیمه رازی

برچسب ها:
پیام بگذارید