شرکت های بیمه در حال پیشروی به سمت هوشمند کردن فرایندهای خود هستند و در این میان، هوش مصنوعی توانسته خدمات ارزنده ای را به دنیای کسب و کار بیمه ارائه کند. چند عرصه برای استفاده از خدمات هوش مصنوعی برای بهبود فروش محصولات بیمه ای وجود دارد:
- شخصی سازی جزئیات محصول
- خودکارسازی رابط کاربری
- بیمه نامه های همه-در-یک
شخصی سازی سطح بالای حق بیمه ها
شخصی سازی سطح بالای حق بیمه ها روندی نوظهور است که برای یک استقرار طولانی در صنعت بیمه برنامه ریزی شده است. از آن جا که در همه محصولات مورد کاربرد مشتریان، موضوع شخصی سازی به نحوی درگیر بوده و تک تک کاربران با آن مواجه هستند، بیمه گذاران نیز به سطح معینی از شخصی سازی محصولات عادت دارند. مهم نیست که این موضوع به صنعت بیمه مربوط می شود یا نه، در هر صورت، مشتریان انتظار دارند با آنها به عنوان اشخاصی منفرد از دیگران رفتار شود و بر همین مبنا با آن ها ارتباط بر قرار شود.
بیش از ۸۰ درصد مصرف کنندگان بیمه به دنبال شکلی از شخصی سازی هستند که می تواند به صورت یک پیشنهاد، یک قیمت گذاری، توصیه و یا یک پیام از سوی ارائه کننده محصول باشد. بیمه گرها برای اینکه بتوانند شخصی سازی مورد نظر مشتریان خود را عرضه کنند، نیاز به یک بینش بنیادی داده ای منسجم دارند. علاوه بر این داده آن ها همچنین به بینش رفتاری برای تصویر سازی عمیق تر از مشتریان خود نیاز دارند.
طبق یک مطالعه که توسط شرکت آکسنچر انجام شده ،۷۷ درصد از مشتریان بیمه مایلند در مقابل پوشش بیمه ای، توصیه ها، رسیدگی سریع تر به خسارات و یا حق بیمه پایین تر داده های مربوط به نحوه بهره برداری و رفتار خود را ارائه کنند. ۲۰ درصد کل مشتریان می گویند ارائه کننده بیمه آن ها به هیچ وجه تجربه مناسب تعامل با مشتری را ندارد.
خودکار سازی رابط کاربری ؛ سلف سرویس و پرداخت سریع در رسیدگی به خسارت های بیمه
وقتی به یک خسارت بیمه رسیدگی می کنیم، بخش عمده ای از حق بیمه ها در خود فرایند رسیدگی هزینه می شود. این موضوع دلایل متعددی دارد از جمله اینکه همه کارها دستی است، مسئول بیمه خواهان بازبینی مجدد است و مشتری همیشه حقیقت را نمی گوید. راه حل این است که مشتری را به مدیریت فرایند تامین خسارت وادار کنیم. در حالی که اتخاذ یک رویکرد سلف سرویس ممکن است غیر قابل درک به نظر برسد، مشتری تصاویر و ویدئو را به قسمت اولین اعلام زیان (FNOL) ارائه می کند و فرایند خسارت را کنترل می کند.
وقتی که بخش مناسبی از موارد خسارت جزئی به صورت اتوماتیک مورد رسیدگی و بازبینی قرار گرفت، فقط طی چند ساعت می تواند پرداخت های فوری انجام و مشتری به پول خود برسد. با کاستن از زمان مورد نیاز پاسخگویی، رضایت مشتری نیز باید افزایش یابد. نیاز به دخالت نیروی انسانی فقط پس از این که کسی نتواند بازبینی خودکار را انجام دهد، اتفاق می افتد.
بیمه نامه «همه- در- یک» برای رضایت مشتری اینجاست!
نوع بیمه همه-در-یک درحال فعالیت به عنوان یک روند نو ظهور است. از نقطه نظر یک مشتری، این بیمه مفهوم کاملی دارد و برای چیزی که همیشه یک درد سر است، تسهیل بزرگی به ارمغان می آورد. با استفاده از چنین بیمه نامه هایی مصرف کننده ها یک رابطه با بیمه گرها دارند و اجازه می دهند تا آن ها «همه چیز» را یک باره پوشش دهند. وقتی بیمه گر ها تمام جزئیات را درمورد مشتریان خود در اختیار دارند (خودروها، خانه، سلامت، حیوانات خانگی، و اموال) می توانند یک بیمه تمام شمول منفرد، یک قیمت منصفانه و در صورت نیاز، یک پوشش تنظیمی قابل انعطاف را ارائه کنند. با به کار گیری یک مدل عضویتی، پلتفرم بیمه می تواند مشاوره و تمهیدات محافظتی را ارائه کند. از آن جا که در اکثر قسمت ها، این متعلق به قلمرو هوش مصنوعی است، اتوماتیک سازی آن نسبتا آسان خواهد بود.
پیام بگذارید