پاسخ به سوالات متداول بیمه مسافرتی

سوالات متداول بیمه مسافرتی

در این قسمت قصد داریم به سوالات متداول بیمه مسافرتی که توسط شما مطرح می‌شود، پاسخ دهیم.

چرا بیمه مسافرتی

  • برای تامین امنیت شما و همسفرانتان در هنگام سفر
  • پرداخت هزینه‌های بالای درمان توسط شرکت بیمه در خارج از کشور

محدودیت سنی برای بیمه نامه مسافرتی

بیمه‌نامه‌های مسافرتی محدودیت سنی ندارد، اما سن مسافر برای مشخص شدن میزان ریسک شرکت بیمه، باید مشخص باشد. هر چه سن بیمه شده بالاتر باشد، ریسک صدور بیمه نامه بالاتر می‌رود.

مدت زمان بیمه مسافرتی

طبق تعداد روزهای سفر مسافر، بر اساس آیین‌نامه بیمه مرکزی کشور مدت اقامت نباید بیشتر از ۹۲ روز متوالی باشد.

مبدا سفر بیمه مسافرتی

مسافری که بیمه‌نامه مسافرتی خریداری کرده، نمی‌تواند برای شروع سفر خود کشور دیگری را بعنوان مبدأ سفر انتخاب کند. برای استفاده از بیمه‌نامه مسافرتی، مبدا کشور ایران است، و حتماً باید به هنگام خروج از کشور مهر خروج از کشور در پاسپورت مسافر درج شود.

مدارک لازم جهت اخذ بیمه مسافرتی

اصل و کپی پاسپورت معتبر و تکمیل فرم اخذ شده طبق مشخصات پاسپورت.

تاریخ شروع بیمه مسافرتی

تاریخ شروع بیمه‌نامه مسافرتی از تاریخ آغاز سفر است. بیمه شدگان بعد از شروع سفر به خارج از ایران، می‌توانند از مزایای بیمه مسافرتی خود استفاده کنند؛ یعنی از زمانی که مهر خروج از کشور در پاسپورت می‌خورد.

عوامل موثر در میزان حق بیمه مسافرتی

  • کشور مقصد
  • مدت زمان سفر
  • سقف تعهدات و پوشش‌ها
  • تاریخ تولد بیمه‌شده

بیمه مسافرتی برای سفرهای داخلی

موردی به عنوان بیمه مسافرتی داخلی ارائه نمی‌شود، در صورت لزوم، می‌توان بیمه مسئولیت مدنی تور و یا بیمه حوادث خریداری کرد.

استرداد بیمه مسافرتی بعد از صدور ویزا

برای استرداد بیمه مسافرتی ابتدا یک درخواست کتبی تنظیم کرده و حضوری به دفتر نمایندگی مراجعه فرمایید.

بیمه مسافرتی برای سفرهای منقطع

در صورت خرید بیمه‌نامه گروهی (Multiple) بیمه نامه معتبر می‌ماند.

برای بیمه‌نامه های انفرادی (Single)، با اولین خروج از کشور، بیمه‌نامه از اعتبار خارج می‌شود.

تفاوت بیمه نامه های انفرادی و گروهی مسافرتی

  • بیمه‌نامه‌های انفرادی (Single)، برای یک بار خروج از کشور معتبر هستند و پس از خروج از کشور و انقضای مدت زمان بیمه‌نامه، فاقد اعتبار می‌شوند.
  • بیمه‌نامه‌های گروهی (Multiple)، برای چند بار خروج از کشور معتبرند و از زمان اولین خروج، مدت زمان بیمه‌نامه محاسبه خواهد شد.

درباره شرکت‌های کمک رسان

می‌دانیم، شرکت‌های بیمه‌ای موجود در ایران در خارج از ایران شعبه ندارند، بنابراین با یک یا چند شرکت ‌کمک‌رسان در خارج از کشور قرارداد می‌بندند که این شرکت‌ها به محض بروز حادثه در خارج از کشور به مسافر کمک می‌کنند.

بیشتر این شرکت‌ها هنگام بروز حادثه، در همان لحظه هزینه خسارت را پرداخت می‌کنند. بعضی از این شرکت‌های کمک رسان، این امکان را ندارند و بیمه‌گذار باید هزینه حادثه را خودش در ابتدا پرداخت کرده و بعد از برگشت به کشور، بر اساس صورت حساب‌های موجود، هزینه خسارت خود را از شرکت بیمه دریافت کند.

توجه داشته باشید که تمام شرکت‌های ‌کمک‌رسان در تمام ساعات شبانه‌روز و به زبان فارسی  پاسخگوی شما هستند.

حداکثر مدت زمان بیمه مسافرتی

  • در بیمه‌نامه‌های گروهی (Multiple) یک سال است.
  • در بیمه‌نامه‌های انفرادی (Single) نود و دو روز است.
  • در بیمه‌نامه‌های دانشجویی شش ماهه و یک ساله محاسبه می‌شود.

عدم درج تاریخ روی بیمه نامه های مسافرتی

توجه داشته باشید که تاریخ شروع بیمه‌نامه از زمان خروج شما از کشور محاسبه می‌شود. بر اساس تعداد روز سفر خریداری شده است.

 درخواست کمک در بیمه مسافرتی هنگام بروز حادثه

در صورت نیاز به خدمات، هنگام وقوع حادثه، بیمه شده قبل از هر اقدامی باید با شماره‌های موجود روی بیمه‌نامه تماس گرفته و موارد زیر را اعلام کند:

  • نام بیمه شده، شماره و تاریخ اعتبار بیمه ‌نامه و شماره گذرنامه.
  • نشانی محل زندگی در ایران و اعلام یک شماره تماس.
  • شرح مختصری حادثه اتفاق افتاده، یا بیماری و نوع کمک مورد نیاز.
  • در هنگام بستری حداکثر ظرف مدت ۵ روز از زمان بستری شدن و قبل از ترخیص باید موضوع را به بیمه‌گر اعلام کند.
  • در جهت فعالیت‌های شرکت کمک رسان قدم بردارد و عملی را مرتکب نشود تا فعالیت های این شرکت‌ها را مختل کند.

کلیه مدارک و مستندات لازم برای اطلاع از میزان خسارت از منابع مربوطه اخذ، و در صورت درخواست بیمه‌ گر در اختیارش قرار دهد.

 

برچسب ها:
پیام بگذارید