خوب است بدانید، در کشورهای پیشرفته فروشندگان مهمترین و با ارزشترین افراد در میان مردم هستند. تک تک کمپانیها برای ادامه بقای خود وابستگی شدیدی به موفقیت فروشندگان در حوزه فعالیت خود دارند. سوالی که امروزه، بعد از اخذ نمایندگی بیمه، مطرح میشود، چگونگی فروش بیشتر بیمهنامه است، در این مطلب قصد داریم ابتدا نکات فردی را برای فروش بیشتر مطرح کرده و بعد از آن به ذکر چند راهکار برای فروش بیمه عمر بپردازیم.
لطفا جدی و سختکوش باشید! تصمیم بگیرید که چه میخواهید، اهداف خود را مشخص کنید و تلاش کنید تا در بازه زمانی مشخص،به اهداف خود برسید یا مثلا به جمع ۱۵ درصد از موفقترین فروشندگان بیمه تبدیل شوید.
حتما لیستی از مهارتهای لازم برای فروش بیمهنامه تهیه کنید که در آن مهارتها، ممکن است قوی نباشید. بعد از آن که نقاط ضعف خود را شناختید، در جهت قوت بخشیدن به آن نقاط ضعف با برنامه ریزی مدونی، تلاش کنید.
سعی کنید با انسانهای مثبت و موفق در ارتباط باشید. در مقابل، از آدمهای منفی، پرحاشیه و افرادی که همیشه در حال شکایت هستند دوری کنید.
از سلامت فیزیکی و روحی خود مراقبت کافی به عمل آورید. همینطور ظاهری آراسته داشته باشید.
خودتان را یکی از افراد پیشرو در صنعت بیمه تصور کنید. مطالعاتی در مورد افراد موفق در حوزه بیمه داشته باشید. و نحوه نگرش آنها و تجربیاتشان را به کار گیرید.
تمرین و گفتگوی درونی مثبت با خودتان داشته باشید.
هر روز در راستای رسیدن به اهدافتان کار مثبتی انجام دهید. اگر از درآمدتان ناراضی هستید، رو در روی مشتریهای بیشتری قرار بگیرید.
خوب است بدانید که تمام فروشندگان موفق، بسیار عملگرا هستند. یعنی کارها را در زمان مناسب انجام میدهند.
این را بدانید هر چه سریع تر حرکت کنید، هر چه انرژی بیشتری داشته باشید و هر چه مسافت بیشتری را طی کنید، مردم بیشتری را خواهید دید. هر چه مردم بیشتری را ببینید، تجربه بیشتری کسب می کنید و هر چه تجربه بیشتری کسب کنید، فروش بیشتری خواهید داشت.»
در ادامه بحث، به چگونگی فروش بیمه عمر که امروزه به آن بسیار پرداخته میشود، میپردازیم. این نوع بیمه، از آن جهت که نوعی سرمایه گذاری است، فروش آن، از بزرگترین موفقیتها است که برای رسیدن به این موفقیت، دو نکته اهمیت زیادی دارد:
۱- شما به عنوان فروشنده، به صورت تخصصی در مورد بیمه عمر، باید اطلاعات کاملی داشته باشید. البته توجه داشته باشید که به هنگام اخذ نمایندگی، شرکتهای بیمهگر این امکان را با برگزاری کلاسهایی در حوزه رشته بیمه ای مورد نظر شما، در اختیارتان قرار میدهند.
۲- خوب است بدانید که مهمترین ویژگی یک فروشنده موفق این است که بتواند دلایل متقاعد کننده و کاملا منطقی برای مشتری عنوان کند تا او برای خرید بیمه عمر، ترغیب شود.
در هنگام فروش بیمه عمر به نکات زیر توجه کنید:
۱- از نیروهای انگیزشی دو گانه کمک بگیرید
یعنی شما از یک طرف باید به مشتری بگویید که با نخریدن، بیمه عمر دچار چه مشکلاتی میشود، و چه ضررهایی را میبیند. از طرف دیگر، فواید خرید بیمه عمر را به او متذکر شوید. شما با این کار،شانس فروش بیمه عمر را زیاد خواهید کرد.
۲- کشف نیازهای مشتری
مشتری همیشه آن چه را که ندارد میخواهد تهیه کند. بنابراین باید نیازهای مشتری را شناسایی کرد و براساس اولویتهای مشتری، بر روی نیازهایش مانور داد. در این روش، هدف، تحت تاثیر قراردادن احساسات مشتری است.
۳- کمک گرفتن از الگوهای موفق فروش
یکی از تاثیرگذارترین روشهایی که فروشندگان برای فروش بیمه عمر میتوانند از آن استفاده کنند، روش دیکنز است، در این روش:
ابتدا به کشف آرزوها و نیازهای برآورده نشده مشتری بپردازید.
با توجه به کشف این نیازها، احساسات مشتری را تحریک کنید. سعی کنید که فکر مشتری را برای کمبود این بیمه عمر به نکات مطرح شده مشغول کنید.
مشتری را مجاب کنید که با خرید این بیمه عمر، به خواستهها و نیازهایشان خواهند رسید. این نکته را بدانید که تا زمانی که مشتری متقاعد نشده باشد، شما نمی توانید فروش بیمه عمر موفقی داشته باشید. پس اطلاعات کافی و مفید در اختیار مشتری قرار دهید، تا او را برای خرید تشویق کنید.
پس از آمادهسازی ذهن مشتری، راه حل به مشتری ارائه دهید، و پیشنهادات خود را به بهترین شکل ممکن بیان نمایید.
پیام بگذارید