در پست پیشین که درباره بیمه کالای دیجیتال مطلب داشتیم، روش ثبت نام بیمه کالای دیجیتال از سایت بیمه سامان را توضیح دادیم. در این پست قصد داریم جزئیات بیشتری را در زمینه بیمه موبایل، پرداخت خسارت موبایل، شرایط پرداخت خسارت، مدت زمان تعمیر گوشی، تبلت، لپ تاپ و… را بررسی می کنیم.
پرداخت کل خسارت بیمه موبایل امکان پذیر است، با این شرایط:
عملیات فنی و تعمیر موبایل هایی که تحت پوشش بیمه سامان هستند، در مراکز خدمات تخصصی پارس رسانه وابسته به بیمه سامان انجام می شود. با بررسی کارشناسان این مراکز، در صورتی که مشخص شود، رفع مشکلات موبایل شما (موبایل، تبلت، لپتاپ، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و…) امکان پذیر نیست و دستگاه شما نیاز به تعویض کامل یا همان «خسارت کلی بیمه موبایل» دارد، هزینه تعویض موبایل طبق آن شرایطی که در بیمه موبایل شما نوشته شده، پرداخت می شود.
دریافت خسارت بیمه موبایل و فرایند آن در شهرستان ها
افرادی که در شهرهایی غیر از تهران سکونت دارند، می توانند با شماره تلفن های ۶۶۹۸۸۵۷۶ ۰۲۱ و ۶۶۹۸۸۵۷۳ ۰۲۱ تماس بگیرند تا هماهنگی های لازم انجام شود. به این ترتیب، دستگاه خسارت دیده از درب منزل یا محل کار تحویل گرفته می شود و بعد از انجام تعمیرات و بررسی های فنی، دوباره توسط پست، تیپاکس یا سرویس های پستی معتبر و مورد اعتماد بیمه سامان، به درب منزل شما یا محل کارتان تحویل داده می شود.
بیمه موبایل و موضوع امنیت اطلاعات شخصی
همه ما دارندگان تلفن همراه، اطلاعات شخصی، تصاویر، ویدئوها، مشخصات حساب های الکترونیکی و حتی حساب های بانکی خود را در گوشی خود ذخیره داریم. از همین رو، کاربران تلفن همراه در مواجهه با سرویس های خدماتی همچون بیمه موبایل یا تعمیرات موبایل، حساسیت زیادی روی گوشی های موبایل خود دارند و حفظ حریم شخصی خود را در اولویت می بینند. بیشتر کسانی که برای دریافت خدمات بیمه موبایل به نمایندگی ها مراجعه می کنند، درباره امنیت اطلاعات شخصی خود سوال می کنند.
در نمایندگی های بیمه موبایل سامان، همه اطلاعات کاربران و صاحبان تلفن همراه با بیشترین درجه امنیت نگهداری می شود و محتوایی که از سمت شما برای بیمه ارسال می شود، در اختیار هیچ شخص حقیقی یا حقوقی قرار داده نمی شود. بیمه موبایل، ثبت اطلاعات و بررسی گوشی تلفن همراه کاربران را با استفاده از جدیدترین پروتکل های ارتباطی (SSL) و روش های ذخیره اطلاعات که در بانک ها استفاده می شود، امنیت اطلاعات کاربران را تامین می کند. تنها کسانی که به اطلاعات کاربران دسترسی دارند، مراجع صدور بیمه موبایل هستند.
بیمه موبایل کی و کجا قابل استفاده است؟
قطعا و مطمئناً هم در ایران و هم در سفرهای خارج از کشور، در صورتی که حادثه ای متوجه موبایل شما شود، تحت پوشش بیمه خواهید بود. شما پس از بازگشت از سفر، می توانید به یکی از نمایندگی های بیمه نامه خود مراجعه کنید و درخواست خسارت داشته باشید. بیمه کالای دیجیکال در همه ساعت های کاری روزانه (از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر) می تواند درخواست های مراجعان را جوابگو باشد. به بیان دیگر، هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای دریافت خدمات بیمه کالای دیجیتال وجود ندارد.
مدت زمان تعمیر دستگاه دیجیتال
نمایندگی های بیمه و شرکت هایی که مسئولیت تعمیر و بررسی دستگاه دیجیتال را بر عهده دارند، حداکثر به ۲ هفته زمان نیاز دارند تا فرایند عیب یابی و تعمیر را به انجام رسانند. البته این مدت زمان بسته به اینکه مشکل به وجود آمده برای دستگاه تا چه حد جدی باشد و نیاز به قطعات یدکی و تامین آن ها چقدر زمان ببرد، متغیر است و می تواند طولانی تر یا کوتاه تر باشد. کارشناسان این حوزه جدای از بحث کیفیت، سعی دارند مراحل بررسی و تعمیر را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند.
مقاله مرتبط:
بیمه کالای دیجیتال : خرید اینترنتی و شرایط استفاده از خدمات آن
منبع: بیمه کالای دیجیتال سامان
پیام بگذارید