شرکتهایی که بتوانند به عنوان یک مشاور متخصص، یک «اعتبار» را فراهم آورند، بیشترین موفقیت را در فروش بیمه عمر از آن خود میکنند. تلاش در زمینۀ بازاریابی میبایست روی اعتمادسازی و ایجاد اعتبار برای مشتریان هدف، متمرکز گردد. در این مقاله، ۹ ایدۀ ناب برای بازاریابی صنعت بیمه ارائه میشود؛ ایدههایی که میتوانند به شما کمک کنند به این هدف دست یابید:
برای فروش بیشتر بیمه عمر آمادگی لازم را دارید؟
۱٫ مشخصات برند خود را به مشتریان خود بشناسانید
برای اینکه تصویری جامع از محصول بیمه عمر خود به مشتریان ارائه دهید، سمینارهای بیمه عمر و نیز جلسات پرسش و پاسخ ترتیب دهید. این جلسات و گردهماییها را در فضای عمومی و به صورت رایگان و با حضور یک کارشناس یا سازمان بیمه (برند خودتان) برگزار کنید. تلاشکنید افرادی از قشرهای گوناگون بتوانند با برند بیمه عمر شما ارتباطبرقرار کنند. این هدف میتواند از طریق ترفندهای بازاریابی همچون پیشنهاد جلسات بررسی رایگان بیمه عمر و اطلاعات اساسی دربارۀ معرفی این محصول برای زوجهایی که تازه ازدواج کردهاند یا تازه بچهدار شدهاند، تحقق یابد. حتی میتوانید به رسم تبریک به مناسبتهایی که ذکر شد، پیشنهادهای رایگان معرفی بیمه عمر را به این دسته از خانوادهها که میتوانند مشتریان خوبی برای بیمه عمر باشند، ارائه دهید.
۲٫ تلاش کنید برند بیمه عمر شما اسپانسر یک تیم جوان فوتبال شود
افرادی که تمایل به استفاده از بیمه عمر دارند، عموماً نیاز دارند دارایی و ارثی از خود به جا گذارند که مالیات کلان و منافع جمعی نتواند به آن گزندی برساند.
۳٫ مراجعات مشتریان برای کسب اطلاعات درباره بیمه عمر را افزایش دهید
پیشنهاد به مراجعان برای شرکت در جلسات یکی از مهم ترین روشهاست.
برگزاری یک گردهمایی برای تجلیل از مشتریان در دفتر مرکزی شرکت خودتان یا جایی تشریفاتیتر نیز یکی دیگر از این روشهاست.
بروشورها و دفترچههایی را دربارۀ مزایای بیمه عمر و اهداف شرکت بیمه خود تهیه کنید و در طول گردهمایی به میهمانان ارائه دهید.
۴٫ برای برند بیمه عمر خود یک خبرنامه الکترونیکی و ایمیلی رایگان تهیه کنید
۵٫ برای برند خود، راهبردهای باکیفیت و پالایش شده آنلاین را خریداری کنید
اطمینان یابید که از واحدهای فروش معتبر و معروف خرید میکنید. راهبردهای ضعیف و بد، زمان ارزشمند شما را هدر میدهند.
راهبردهایی را که انتخاب میکنید، بر اساس اهداف ارزشمند و چشماندازهای سازمان خود، پالایش کنید.
۶٫ برای بیمه عمر و خدماتی که ارائه میکنید، اعتبار ایجاد کنید و اعتبار کارشناسان خود را افزایش دهید
بدین منظور، یک بلاگ یا یک سایت ایجاد کنید. درباره موضوعات مربوط به محصول بیمه عمر یادداشتهایی را بنویسید و انتشار دهید. سعی کنید موضوعاتی برای مقالات خود انتخاب کنید که عموماً دغدغه کسانی است که به دنبال خرید بیمه عمر هستند. میتوانید از ابزارهای رایگان گوگل برای آنالیز و کشف کلماتی که کاربران بیشتر آنها را جستجو می کنند، استفاده کنید.
فرومها و سایتهایی که اعضا و کاربران آنها دربارۀ بیمه عمر گفتگو میکنند و پرسشهایی را مطرح میکنند را بیابید و با نام برند خود، پاسخها و کامنتهای مفید و کاربردی برای کاربران بگذارید.
مقالات مشاورهای در انتشارات محلی و خبرنامههای مرتبط اقتصادی منتشر کنید.
روی گوگلمپ و دیگر پایگاههای اطلاعاتی گوگل، اطلاعات شرکت خود را ثبت کنید.
۷٫ هرگاه با مشتریان بالقوه به صورت شخصی یا گروهی صحبت میکنید
۸٫ از نرمافزارهای راهبردی مدیریتی برای ثبت و ذخیرۀ رویدادهای مهم زندگی مشتریان و صحبتهای آنها استفاده کنید
۹٫ برای برند بیمه عمر خود، چشمانداز تعریف کنید
به مناسبتهای مختلف، پیامهای یادبود برای مشتریان خود ارسال کنید. به آنها پیشنهاد بدهید که پوششهای بیمه عمر را با جزئیات و با زبانی ساده برایشان تشریح میکنید، تا اطمینان حاصل کنند که انتخاب درستی داشتهاند. در ادامه، منبعی قابل اعتماد و مطلوب برای پاسخدهی به سوالات آنها باشید.
منبع: allwebleads
پیام بگذارید