گرفتن خسارت بیمه سرقت گوشی به چه صورت است؟

گرفتن خسارت بیمه سرقت گوشی

گرفتن خسارت بیمه سرقت گوشی درصورتی که گوشی را از دست شما زده باشند، از سوی شرکت های بیمه امکان پذیر نیست و بیمه پولی بابت چنین سرقتی نمی پردازد!  تنها درصورتی که دزدی از داخل ماشین یا دستبرد به خانه اتفاق افتاده باشد، خسارت پرداخت می شود. آگاهی از این موضوع اغلب مال باختگانی را که به امید بیمه نامه گوشی خود به شرکت بیمه مراجعه می کنند، شوکه می کند. موضوع این است که در همه بیمه نامه ها نوشته شده «سرقت با شکست حرز» به این معنا که اگر سرقت با شکست یک مانع (مثل در خانه، پنجره ماشین یا حفاظ ورودی) صورت گرفته باشد، بیمه به شما خسارت پرداخت می کند و در صورتی که دزدی در شرایطی غیر از این مواردی که ذکر شد، اتفاق افتد، هزینه ای به مالباخته تعلق نمی گیرد.

شرایط و قوانین گرفتن خسارت بیمه سرقت گوشی

موبایل، تبلت، لپ تاپ، کنسول بازی، ساعت هوشمند و… تحت عنوان بیمه دیجیتال می توانند بیمه شوند. شرکت هایی که این نوع بیمه نامه را عرضه می کنند، عبارتند از: شرکت‌های بیمه ای پارسیان، معلم، سامان و رازی. همه شرکت‌‌‌‌های بیمه، دستگاه دیجیتال شما را با «بیمه من ۲۴» که خدمتی از شرکت پارس رسانه است، بیمه می کنند.

پوشش‌‌‌‌های خدمات بیمه من ۲۴

  • شکستگی بر اثر ضربه
  • آبخوردگی و نفوذ مایعات
  • نوسانات ولتاژ برق
  • در صورت پرداخت کامل و تائید نهایی بیمه نامه: سرقت با شکست حرز

استفاده از بیمه سرقت گوشی به چه صورت است؟

شرایط بهره مندی و استفاده از خدمات «بیمه من ۲۴» به شرح زیر است:

  • مدت زمان پوشش بیمه نامه یکسال شمسی از زمان خرید آن از سایت و صدور آن است.
  • جهت بهره مندی از پوشش کامل بیمه ای و همچنین فرانشیز تا ۳۵ درصد، ورود و ثبت اطلاعات کامل درخواست شده در سایت و دریافت «کد تائید شده و رهگیری بیمه نامه» الزامی است.
  • جهت بهره مندی از حداکثر پوشش خسارت، پرداخت کامل و تائید نهایی بیمه نامه و همچنین در مورد بیمه نامه اقساطی و اپراتورها؛ پرداخت منظم بیمه نامه (پرداخت حق بیمه‌‌‌‌های سررسید شده روزانه) و ورود صحیح ارزش دستگاه زمان صدور و یا تکمیل مدارک آن الزامی است. در غیر این صورت به نسبت مبلغ پرداخت نشده بیمه نامه (مانده بدهکاری حق بیمه‌‌‌‌های سررسید شده روزانه) و اختلاف قیمت دستگاه با ارزش تحت پوشش (مشترکین اپراتورها و بسترهای خرید بیمه نامه بغیر از سایت «بیمه من ۲۴»؛ حداکثر پوشش اعلام شده در سرویس)، از خسارت پرداختی کسر خواهد شد.
  • درصورت درخواست تغییر و افزایش ارزش دستگاه، امکان خرید الحاقیه و افزایش پوشش بیمه ای میسر است.
  • درصورت استفاده از بیمه نامه و یا لغو سرویس توسط مشترکین اپراتورها، بیمه نامه از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.
    • در زمان وقوع خسارت حداکثر تا مدت ۵ روز کاری با ثبت خسارت در سایت مراتب را به شرکت پارس رسانه اطلاع دهید. (الزامی)
  • در زمان وقوع خسارت و تحویل دستگاه به مرکز خدمات (الزامی: ابتدا باید خسارت در سایت توسط مشتری ثبت شود)، ارائه بیمه نامه امضاء شده توسط بیمه‌‌‌گذار، در صورت خرید از نماینده فروش: مهر و امضاء شده توسط نماینده فروش و فرم شرایط و قوانین امضاء شده توسط بیمه‌‌‌گذار در صورت خرید از نماینده فروش: مهر و امضاء شده توسط نماینده فروش، به همراه فاکتور خرید، کارتن دستگاه و لوازم جانبی آن الزامی است. در غیر اینصورت هزینه تعمیرات طبق تعرفه مصوب اتحادیه‌‌‌‌های مربوطه و فاکتور از مشتری دریافت خواهد شد.
  • آثار ناشی از بازکردن دستگاه، دستکاری قطعات، تعمیر، ارتقاء و تغییر در قطعات و مشخصات دستگاه توسط مراکز و یا کارشناسان غیر از مرکز خدمات پارس رسانه، استفاده در محیط‌‌‌‌های آلوده و پر گرد و غبار، بکارگیری شارژر و آداپتورهای متفرقه، موجب ابطال بیمه نامه دستگاه مورد نظر خواهد شد و هزینه‌‌‌‌های آن طبق تعرفه مصوب اتحادیه‌‌‌‌های مربوطه و فاکتور از مشتری دریافت خواهد شد.
  • ایرادات تحت پوشش گارانتی و ضمانت نامه دستگاه، خسارات از روی عمد و سهل انگاری، اشکالات نرم افزاری، سیستم عامل و هرگونه عملیات و تغییرات نرم افزاری شامل ریکاوری، نصب درایور، ویروس یابی، بازیابی و کپی اطلاعات، عملیات روت کردن (root)، نصب و یا تغییر سیستم عامل و رام‌‌‌‌های اصلی به غیر رسمی، عمل قفلگشایی بر روی راه اندازی ها (Unlock-Bootloader)، بکارگیری نرم افزارهای کاربردی غیر رسمی و یا آلودگی به ویروس، به دلیل اینکه موجب کاهش ضریب ایمنی دستگاه و افزایش امکان Brick شدن و از کارافتادن دستگاه می گردد، همچنین هر گونه صدمه مانند شکستگی صفحه نمایش و قاب پشت آن و یا اثرات هرگونه ضربه برروی دستگاه که هنگام انتقال و تحویل توسط پست، پیک، شرکت‌‌‌‌های حمل و نقل و… پدید آید، خارج از پوشش‌‌‌‌های بیمه نامه و یا موجب ابطال بیمه نامه خواهد شد و هزینه‌‌‌‌های آن طبق تعرفه مصوب اتحادیه‌‌‌‌های مربوطه و فاکتور از مشتری دریافت خواهد شد.
  • مخدوش بودن بیمه نامه، شماره سریال و یا برچسب هولوگرام و سایر برچسب‌‌‌‌های دستگاه و بیمه، موجب ابطال بیمه نامه خواهد شد
  • لوازم جانبی و مصرفی (باتری، شارژر، کابل ها، سوکت و پورت ها) تحت پوشش بیمه نیست.
  • هزینه حمل دستگاه برای استفاده از خدمات بر عهده مشتری است.
  • در صورت بهره مندی بیمه نامه از خدمات ویژه (VIP) ؛ خدمات بیمه ای (تعمیر و تعویض قطعات) در محل مشتری انجام خواهد شد.
  • دوره انتظار جهت استفاده از کل پوشش‌‌‌‌های بیمه ای بعد از تایید آن، ده روز کاری است.
  • در شرایط خسارت تحت پوشش بیمه نامه، پارس رسانه فقط یکبار خسارت وارده را در طول مدت اعتبار بیمه نامه؛ برابر ارزش روز جایگزینی دستگاه و حداکثر تا میزان مبلغ مندرج در فاکتور خرید و همچنین ارزش بیمه نامه؛ پس از کسر فرانـشیز و استهلاک از طریق تعمیر دستگاه، تعــویض آن یا پرداخت نقدی جبران خواهد کرد.
  • در صورت بروز حادثه، دستگاه خسارت دیده تا حد امکان تعمیر خواهد شد و مرجع تشخیص دهنده تعمیر، تعویـض جزئی و تعویـض کـلی شرکت پارس رسانه و شرکتهای بیمه است.
  • در شرایط بروز حادثه حداقل زمان ارائه خدمات (تعمیر یا تعویض) و یا جبران خسارت حداقل پانزده روز کاری است.
  • در صورت استفاده از بیمه نامه، کارت گارانتی و یا ضمانت نامه و بیمه نامه دستگاه معیوب باطل و با درخواست مشتری و با پرداخت هزینه مصوب شرکت، بیمه نامه جدید برای دستگاه جدید صادر می گردد.
  • جهت بهره مندی از پوشش آبخوردگی و نوسانات ولتاژ برق پوشش گارانتی و همچنین زمان وقوع خسارت؛ ارائه تایید از شرکت گارانتی الزامی است.
  • استهلاک در کلیه موارد به صورت ماهانه دو درصد محاسبه خواهد شد.
  • زمان خسارت، مانده بدهی بیمه نامه مشترکین اپراتورها و بیمه نامه‌‌‌‌های اقساطی؛ از مبلغ پرداختی خسارت کسر خواهد شد.
  • حرزبه معنی مانع می باشد و شکست حرز در واقع یعنی از بین برون مانع .شکست حرز عبارت است از از بین بردن مانعی در جهت رسید به هدفی و در بیمه سرقت با شکست حرز بدین معنی است که سارق برای ورود به منزل و انجام سرقت مانعی را از میان بردارد، مثلا درب، قفل یا پنجره را بشکند یا دیوار را خراب کند. بنابراین شکستن در بیمه به معنی متوسل شدن به زور است، یعنی سارق جهت ورود به محل دزدی به زور متوسل شود و مانعی را بردارد، مانند شکستن درب، باز کردن قفل با کلید قلابی، خراب کردن دیوار و یا ورود با تهدید و زور. اما اگر سرقت به صورت معمولی اتفاق بیفتد و شکست حرز محسوب نشود تحت این پوشش بیمه نامه قابل جبران نیست.

توجه: در صورت عدم ورود و ثبت اطلاعات کامل درخواست شده در سایت و عدم دریافت تائید نهایی گواهی بیمه؛ در صورت بروز خسارت، فرانشیز حداقل ۶۵% و حداکثر پوشش بیمه‌ای تا ارزش ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال (یک میلیون تومان ارزش دستگاه) محاسبه خواهدشد.

 

منبع: بیمه من ۲۴

برچسب ها:
پیام بگذارید