درمانت ؛ دسترسی به شبکه درمانی جهانی

درمانت

دسترسی به شبکه بین المللی درمانی در سراسر جهان

شرکت خدماتی و کمک رسانی پیشگام الوند اتحاد که خدمات بیمه‌‌‌‌ای خود را تحت عنوان خدمات درمانت (درمانِت) ارائه می‌‌‌‌دهد، در حوزه بیمه درمان تکمیلی با نقش کمک رسانی به بیمه‌‌‌شدگان، مسافران ورودی و خروجی در همکاری با بیمه­‌گران داخلی و شرکت کمک رسان یوروکراس تعریف شده است.

کمک رسانی و «بیمه»

شرکت‌‌‌های بیمه موسساتی «مالی» هستند و فعالیت اصلی آن‌ها جبران خسارات مالی است. بنا به تعریف نیز بیمه عقدی است که یک طرف (بیمه‌‌‌گر) با دریافت مبلغی باعنوان حق بیمه از طرف دیگر (بیمه‌گذار) متعهد می‌‌‌‌شود تا خسارات وارده به بیمه‌‌‌شده را جبران نموده و یا وجه معینی را پرداخت نماید. این اصل، عنصر اصلی رابطه میان بیمه‌‌‌گر و بیمه‌‌‌شده بوده و بر کلیه قراردادهای بیمه‌‌‌‌ای در رشته‌‌‌های گوناگون حاکم است. این رابطه، یک رابطه مالی مبتنی بر جبران خسارت و یا پرداخت غرامت است. معیار سنجش «خسارت» نیز مالی و با ارزش مادی موضوع بیمه سروکار دارد. به این تعبیر شرکت بیمه، یک شرکت «خدماتی» نیست و اگر هم در مواردی پا به این عرصه می‌‌‌‌گذارد، جزئی و مختصر است.

درمانت ؛ بانک و بیمه از یک خانواده‌اند

از زمان پیدایش صنعت بیمه تا به امروز، جهان دستخوش تغییرات فراوانی شده است، مردم تغییر کرده و انتظارات و نیازهایشان افزایش یافته است. پیدایش رشته‌‌‌های جدید خدماتی در چند دهه گذشته پاسخگوی همین تغییردرانتظارات و نیازهای مردم است. یک نگاه مختصر به «بانک» که از لحاظ ماهیت مانند «بیمه» موسسه‌‌‌‌ای مالی است، این تغییرات و نوآوری‌‌‌ها را در تامین نیازهای خدماتی سپرده‌گذاران به وضوح نشان می‌‌‌‌دهد. پیدایش چک، کارت‌‌‌های اعتباری، باجه‌‌‌های عابر بانک و دستگاه‌‌‌های pos همه و همه در جهت دسترسی آسان، راحت و سریع سپرده‌‌گذاران به پول و «خدمات» به‌وجود آمده‌اند .

چرا درمانت؟

شعار اصلی این سازمان ایجاد رضایت فرد به فرد بوده و اقدامات بنیانگذار و مدیران این شرکت به سمت هموارسازی راه پر بار از آرامش به سمت سلامتی برای بیمه‌شدگان است. درمانت به معنای یافتن بهترین راه حل جهت ارائه خدمات به هر یک از بیمه‌‌‌شدگان با شرایط متفاوت بوده که نشان‌‌‌دهنده تعهد درمانت به حفظ و ارتقای کیفیت خدماتی است که به اعضاء ارائه می‌‌‌‌شود. باید متذکر شد که شرکت خدماتی و کمک رسانی پیشگام الوند اتحاد (درمانت) گرچه خدمات رسیدگی و پرداخت خسارت بیمه تکمیلی را عهده دار است لیکن شرکت «بیمه» نیست. بیمه‌‌‌شدگان تحت قراردادهای بیمه‌‌‌گران، اعضای شرکت درمانت محسوب شده و دریافت کننده خدمات درمانت هستند. بیمه‌‌‌گران داخلی و خارجی به درمانت مجوز می‌‌‌‌دهند تا به نیابت از ایشان مدیریت خدمات را بر عهده گیرد. از این طریق بیمه‌‌‌شدگان همزمان به پوشش بیمه‌‌‌‌ای مورد نیاز خود دسترسی می‌‌‌‌یابند و هم از خدمات گسترده کمک رسانی در یک بسته خدماتی برخوردار می‌‌‌‌گردند.این شکل از خدمات منحصر به فرد به عنوان شرکت خدمات رسان (TPA) , برای مدیران و کارکنان شرکت درمانت فضایی مناسب جهت تمرکز بر ارائه بهترین خدمات پس از فروش بیمه نامه درمان و مسافرتی ایجاد نموده است.Mideast-Assistance  شرکت خدمات رسان مجهز به مرکز تماس برون مرزی ۲۴ ساعته بخشی از شبکه‌‌‌‌ای است که توسط پنج مرکز تماس دراقصی نقاط جهان اداره می‌‌‎شود. این شرکت با همکاری با مراکز درمانی در تمامی نقاط جهان آماده خدمات رسانی به ۵۰ میلیون مسافر در سراسر دنیا است و بهترین تجربه خدمات رسانی  را به اشتراک می‌‌‌‌گذارند. همکاری این شرکت با شرکت درمانت بر اساس یک برنامه عملیاتی مشترک و متکی به راهکارهای فناورانه مطابق با استانداردهای بین المللی پشتیبانی است.

درمانت چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

  • ارائه خدمات ۲۴ ساعته به مسافرین ورودی
  • ارائه خدمات از طریق مرکز تماس ۸ الی ۲۲
  • ارائه خدمات VIP
  • ارائه خدمات از طریق کارت درمان و فرایند‌‌‌های مبتنی بر ابزارهای فناوری اطلاعات
  • استفاده از خدمات کارشناسی خبره در رسیدگی به خسارات درمانی / مسافرتی

دریافت معرفی نامه از درمانت برای بیمه تکمیلی درمان

بیمه شدگان برای دریافت خدمات بیمه تکمیلی سامان باید می‌توانند از طریق واحد خسارت بیمه سامان (درمانت) برای دریافت معرفی‌نامه یا ارائه مدارک خسارت اقدام کنند.

مدارک لازم برای دریافت معرفی نامه :

۱- تصویر بیمه نامه صادره
۲- تصویر دستور پزشک

آدرس : خیابان شیخ بهایی – خیابان شیراز جنوبی، خیابان سامان، روبروی بانک ملت، پلاک ۷۵، طبقه دوم

  • شماره تماس : ۸۹۳۰۲۳۳۳ – ۸۶۸۵۸۴۸۷ – ۸۹۴۳ داخلی ۳۸۷۳
  • شماره واتس اپ – جهت صدور معرفی نامه: ۰۹۳۶۶۳۹۳۹۹۰

رشد روز افزون علم و تکنولوژی، مسیر زندگی را به سمت خدمات نوین تغییر داده است؛ از همین رو، امروزه ارائه خدمات در بستر تکنولوژی، رویکرد اکثر جوامع مدرن است. یکی از اکوسیستم‌هایی که در برابر این تغییرات بسیار کند عمل کرده، صنعت بیمه است. به‌تازگی بیمه‌گران سعی دارند، خدمات به‌روز و آنلاین خود را طوری به مشتریان خود ارائه دهند که در برابر رقیبان حرف اول را بزنند. با تحولات دهه های اخیر در صنعت بیمه و ظهور فناوری های جدید، اینشورتک ها توانسته اند راهکارهای هوشمندانه ای را در زمینه پرداخت خسارت ارائه کنند. این پیشرفت عموماً به دلیل اهمیت بحث خسارت بوده است. این راهکارهای هوشمندانه، در ایران نیز در حال ظهور و پیشروی است. از جمله حوزه هایی که اخیرا فناوری های نوین را به کار بسته اند، حوزه خدمات درمانی و پایگاه کمک رسان بیمه های درمان است.

کمک رسان درمانت (Darmanet) چیست؟

شرکت پیشگام الوند اتحاد (TPA) که خدمات پرداخت درمان را سازمان‌‌دهی می‌کند، با همکاری شرکت «نویان» پایگاه الکترونیک کمک رسان بیمه‌های درمان را به‌طور رسمی به اولین مشتری خود، بیمه سامان ارائه کرد، بنابراین بیمه سامان اولین بیمه‌گری است که خدمات درمان خود را از طریق پایگاه کمک رسان بیمه‌های درمان «درمانت» ارائه می‌دهد.
از ویژگی‌های اصلی این سیستم، قابلیت ارتباط با چند بیمه‌گر به‌صورت آنلاین و آفلاین و تجربه کاربری مناسب است.
اما خدمات ارائه شده توسط این سامانه را از سه منظر می‌توان بررسی کرد:

کمک رسان درمانت

کمک رسان درمانت به مشتریان خود (افراد عادی) چه خدماتی می رساند؟

درمانت مانند رابطی هوشمند، بیمه‌شده‌ها را به مراکز درمانی و کارگزاران بیمه ارتباط می دهد. افراد عادی از طریق درمانت برای انجام امور درمانی خود به امکانات بیشتری دست پیدا می کنند:
• صدور معرفی‌نامه آنلاین برای مراکز درمانی طرف قرارداد
• ارسال هزینه‌های درمان توسط بیمه‌شده بدون نیاز به مراجعه به نمایندگی
• تسویه حساب آنلاین
• ارسال مدارک از طریق پرتال درمانت
*پرتال بیمه‌شده علاوه بر این، امکان ارسال مدارک جدید و پیگیری روند رسیدگی به آن‌ها و اطلاع از لیست هزینه‌های ارسالی و خسارات پرداخت شده را دارد.

کمک رسان درمانت به بیمه گران چه خدماتی می رساند؟

بیمه گران با داشتن یک پرتال هماهنگ که از طرفی به مراکز درمانی لینک باشد و از طرفی اطلاعات را از بیمه شده دریافت کنند، قادر خواهند بود به روند رسیدگی به درخواست ها و پرونده های کاربران سرعت ببخشند:
• اطلاعات مربوط به قراردادها و مشخصات بیمه شده
• ریز هزینه‌ها و جزئیات پرداخت‌ها
• لیست هزینه‌ها
• ضریب خسارت پوشش‌های بیمه‌نامه‌ها
• سایر سوابق بیمه‌شده
• اطلاع از مبلغ حق بیمه‌ای که بیمه‌شده به طور ماهانه باید پرداخت کند.

کمک رسان درمانت به بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد چه خدماتی می رساند؟

بیمارستان ها و مراکز درمانی در مواجهه با بیماران به مجموعه ای از اطلاعات اولیه نیاز دارند تا پرونده پزشکی بیمار و نیازهای درمانی و هزینه های وی را ارزیابی و برنامه ریزی کنند. تا پیش از شکل گیری پرتال درمانت، این پروسه نیازمند صرف زمان و انرژی و هزینه بود و این مراکز را با چالش های خاص خود مواجه می کرد. درمانت سعی داشته تا حد امکان این چالش ها را برطرف و راه ارتباطی مراکز درمانی با دیتابیس ها را هموار کند. مزایای این طرح برای مراکز درمانی:
• ارسال آنلاین معرفی نامه به درخواست بیمه شده
• اطلاع بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد، از لیست هزینه‌ها و سوابق بیمه شده به صورت آنلاین
• امکان پیگیری هزینه‌ها و معرفی‌نامه‌ها از طریق این سامانه
• اطلاع از ریز هزینه‌های ارسالی به TPA

کمک رسان درمانت در آینده چه خدماتی را به مشتریان خود ارائه می کند؟

بیمه‌های درمان خانواده (بیمه تکمیلی) پراکندگی جغرافیایی زیادی دارند. به همین دلیل پرداخت خسارت، استعلام مدارک و صدور معرفی‌نامه برای بیمه شدگان، در کمترین زمان ممکن بسیار کارا و ضروری به نظر می رسد. پایگاه کمک رسان بیمه‌های درمان یا «درمانت»، برای رفاه حال بیشتر مشتریان راه‌اندازی شده است. در حال حاضر، بخش‌های عمده‌ای از این طرح اجرایی شده و در حال بهره‌برداری است و هدف این است که همه خدمات ارائه شده به مشتریان در حوزه درمان به صورت کاملا مکانیزه و در کوتاه‌ترین زمان امکان‌پذیر باشد. پرتال درمانت قصد دارد این خدمات را به مشتریان خود ارائه کند:
• صدور کارت درمان؛ که با کارت پرداخت الکترونیک سامان هماهنگ خواهد بود.
• امکان ارائه سرویس پرداخت خسارت از طریق دستگاه POS ؛ اعم از مشاهده اعتبار و سوابق مشتری، هنگام ارسال هزینه‌های درمان

 

منبع: درمانت

برچسب ها:
پیام بگذارید