ضرورت ثبت دیجیتالی اطلاعات بیمه‌نامه‌ ها برای اینشورتک ها

اکوسیستم بیمه

ثبت دیجیتالی اطلاعات، یکی از مهم‌ترین موانع تغییر شکل دیجیتالی بیمه‌های الکترونیک است و از این رو ایجاد یک پلتفرم مبتنی بر توانایی ضبط و ثبت دیجیتالی اطلاعات یک پیش‌نیاز اساسی برای بیمه‌گران الکترونیکی  و اینشورتک‎ها است.

  • وجود یک پیش‌زمینه ذهنی دیجیتالی و نوآورانه که در سرتاسر سازمان القا شود، ضروری است.
  • همسوسازی هسته مرکزی استراتژی کسب‌‌‌‌‌وکار شرکت‌‌‌ها با نقشه راه دیجیتالی آن‌ها.
  • حمایت‌‌های اجرایی و نیز سرمایه‌های خریداری‌شده در جهت تغییرات دیجیتالی.
  • ارتقای هوش مهارتی و تقویت آن برای اطمینان‌یابی از این‌‌‌که کارکنان شرکت اینشورتک برای به‌دست‌گیری تکنولوژی‌‌های دیجیتالی آمادگی دارند.

مدل‌های جدید اکوسیستم بیمه

با وجود هزاران فرصت که می‌‌‌توان از میان آن‌ها دست به انتخاب زد، وقتی نوبت به تکنولوژی‌‌های نو، نوآوری‌ها و مشارکت می‌‌‌رسد، برای بیمه‌‌گرها ایجاد یک استراتژی سرمایه‌گذاری هدفمند که با اولویت‌‌های کسب‌‌‌‌‌وکار هم جهت باشد، مهم و ضروری خواهد بود. تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌‌های دارای مدل کسب‌‌‌‌‌وکار قوی و برنامه‌‌ریزی یک توازن بین موفقیت‌‌های سریع و سرمایه‌گذاری‌‌های استراتژیک درازمدت به شکل‌‌‌دهی استراتژی پایدار یک شرکت اینشورتک کمک خواهد کرد.

با پدیدار شدن مدل‌‌های جدید اکوسیستم بیمه‌ای و ورود بازیگران جدید به سراسر صنعت بیمه، بیمه‌گرها با حفظ یک نقطه شروع متمایز در ذنجیره ارزش، به یک موقعیت  قوی در زیست‌بوم نیازمند خواهند بود. اینشورتک‌ها برای حفظ و حداکثرسازی دسترسی مستقیم به مشتریان، برای اطمینان‌یابی از مکالمات بدون قطعی در کانال‌‌های موجود، به اتصال از طریق کانال‌‌های جدید نیاز خواهند داشت. ساخت پلتفرم‌‌های متناسب که با رابط‌هایی از جنس اپلیکیشن‌های (APIs) مخصوص به خودشان پشتیبانی شوند، یکپارچه شدن در اکوسیستم را ترغیب خواهد کرد. علاوه بر این، به‌وجودآوردن یک زیست‌بوم یکپارچه و دارای چالاکی دیجیتالی، بیمه‌‌گران را تجهیز می‌‌‌کند که در مقابل ردوبدل شدن اطلاعات به صورت آنی، پاسخگو باشند و ایده‌های اجرایی و سریع را ایجاد کنند.

نوسازی مدل های کسب‌وکار؛ برگ برنده اینشورتک ها است

چالاکی دیجیتالی برای بیمه‌گرها برای پاسخگویی سریع به تقاضای بازار حیاتی خواهد بود و به این معنی است که هوش سازمانی برای تطبیق با تغییرات و مدل‌‌های اجرایی متغیر و درعین‌حال تصمیم‌گیری‌‌های صحیح و سریع و حیاتی در دسترس و میسر خواهد بود. نهایتاً یک نوسازی مدل کسب‌‌‌‌‌وکار و تجدید قوای صنعتی بیمه‌گرها برای رقابت در بازار آینده الزامی خواهد بود. برای پاسخگویی به انتظارات پیش‌‌روی مشتری، بیمه‌گران نیازمند بازتعریف روابط خود با مشتری و تبدیل‌شدن به شریک خطرپذیر در زندگی روزمره مشتریان با ارائۀ شفافیت ریسک و دستیابی به کنترل ریسک و جلوگیری از آن هستند. نوسازی فرآیند‌‌های هدف‌گذاری‌شده همچنین بیمه‌گران را قادر می‌‌‌سازد تا به انتظارات مشتریان در یک تجربۀ بیمه‌ای یکپارچه و بدون نقص، پاسخگو باشند.

 

منبع: گزارش جهانی اینشورتک. ۲۰۱۸، کپجمینی و افما

برچسب ها:
پیام بگذارید