بیمه افلک ؛ خوش نام ترین بیمه عمر جهان

بیمه افلک

سه برادر خانواده «آموس» به نام های جان، پاول و بیل شرکت بیمه زندگی خانواده آمریکا (افلک) را در کلمبوس جورجیا در سال ۱۹۵۵ تأسیس کردند و آن را به اولین شرکت بیمه ارائه دهنده خدمات بیمه ای تضمین شده در ایاالت متحده و شرکت بیمه برتر از نظر پوشش های بیمه ای انفرادی در ژاپن تبدیل کردند. «بیمه افلک» امروزه دومین شرکت بزرگ ارائه دهنده خدمات بیمه و بزرگ ترین شرکت ارائه دهنده بیمه عمر در ژاپن است.

بیمه افلک در فهرست فورچون ۵۰۰

این شرکت درحال حاضر در فهرست فورچون ۵۰۰ قرار دارد و ۵۰ میلیون نفر را در آمریکا و ژاپن تحت پوشش قرار داده است.  بیمه افلک در سال اول تأسیس توانست ۶۴۲۶ نفر را تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار دهد. در سال ۱۹۶۴ بیمه افلک تکنیک «فروش خوشه ای» یا Cluster sales را برای معرفی خدمات خود  به کارکنان شرکت ها ابداع کرد. امروزه بیش از ۹۶% از خدمات بیمه ای افلک در شرکت ها و بر مبنای برداشت میزان حق بیمه از دستمزد، به فروش می رسد. افلک بیش از ۷۵۰۰۰ نماینده فروش در ۵۰ ایالت آمریکا، گوام، پورتوریکو و جزایر ویرجین دارد. در ژاپن بیش از ۱۱۰۰۰ شرکت دارای حق امتیاز و بیش از ۱۷۰۰۰ آژانس شرکتی مستقل مسئول فروش محصولات این شرکت هستند.

بیمه افلک در ژاپن

شرکت بیمه افلک در نیمه دوم دهه هفتاد میلادی به بازار ژاپن وارد شد. این شرکت در آن زمان سومین شرکت بیمه آمریکایی بود که اجازه فروش بیمه در ژاپن را پیدا می کرد. همزمان با بالا رفتن سطح آگاهی مردم در مورد بیماری سرطان، این شرکت محصولی را در این کشور ارائه کرد که هنوز در ژاپن توسط شرکت های بیمه ژاپنی ارائه نمی شد. با به کارگیری تکنیک فروش خوشه ای در ژاپن تا سال ۱۹۸۷ این کشور دو- سوم درآمد افلک را تأمین می کرد. امروزه درآمد این شرکت در ژاپن ۷۵%از درآمد کل این شرکت را تشکیل می دهد. در سال ۲۰۰۱ این شرکت برای معرفی و توسعه اولین پوشش بیمه ای خود برای تصادفات، کمپینی را در ژاپن راه اندازی کرد که توسط نشریه وال استریت به عنوان یکی از ده کمپین تأثیرگذار سال معرفی شد.

برندینگ شرکت افلک

در سال ۱۹۹۰ دنیل پی آموس، به عنوان مدیرعامل شرکت افلک انتخاب شد. پس از تلاش های متعدد ناموفق برای جا انداختن برند افلک در میان مردم، در تاریخ اول ژانویه سال ۲۰۰۰ آقای آموس با بی پروایی نشان «مرغابی افلک» را به آمریکاییان معرفی کرد. این شخصیت انیمیشنی که در تبلیغات تلویزیونی شرکت ظاهر می شد، توسط یکی از مدیران شرکت تبلیغاتی کاپالن تیلور Kaplan Taylor  طراحی شد. او که با فکر ساخت یک نشان به یاد ماندنی برای افلک درگیر بود، هنگام قدم زدن در پارک در حالی که نام افلک را زمزمه می کرد، متوجه شد که آهنگ این نام به صدای مرغابی شبیه است و نشان مرغابی را برای افلک انتخاب کرد. این انتخاب موفق بازاریابی که در ۳۰ آگهی تبلیغاتی استفاده شده، امروزه به عنوان یک نشان محبوب در فرهنگ عامه آمریکاییان شناخته شده است.

اخلاق مداری در شرکت بیمه افلک

شرکت افلک در طول حیاتش، با اجرای شیوه های خاص خود، به عنوان شرکتی پایبند به اخلاق، شهرت یافته است. مدیر عامل شرکت در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار رأی گیری از سهامداران در مورد میزان دستمزد مدیران اجرایی را پیشنهاد داد و این پیشنهاد به تصویب هیئت مدیره رسید. این مصوبه که به «در مورد پرداخت ها نظر دهید» معروف شد، این امکان را به سهامداران می داد که نظر خود را در مورد میزان مطلوب حقوق و پاداش مدیران اجرایی با توجه به میزان موفقیت شرکت اعمال کنند. در ماه مه سال ۲۰۰۸ سهامداران با ۹۳%  رأی موافق، سیاست های شرکت را در زمینه دستمزد و پاداش پرداختی به کارکنان مورد تأیید قرار دادند. از این تاریخ به بعد نیز رأی گیری در مورد پرداختی ها هر ساله صورت گرفته است و سهامداران نیز همواره سیاست های شرکت را تأیید کرده اند.

افتخارات شرکت افلک

  • مجله «اتیسفر» Ethisphere که هر ساله فهرستی از اخلاقی ترین شرکت های جهان را معرفی می کند، از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ به طور متوالی بیمه افلک را به عنوان اخلاقی ترین شرکت جهان شناخته است.
  • مؤسسه «رپیوتیشن» Reputation Institute  هم در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ بیمه افلک را به عنوان خوش نام ترین شرکت بیمه جهان معرفی کرده است. در سال ۲۰۰۹ این شرکت یک کمپین جدید برای بازاریابی ایجاد کرد. این کمپین عناصر بازاریابی سنتی را با ابزارهای رسانه ای مدرن مانند فیسبوک و توییتر در می آمیزد تا بدین وسیله خدمات افلک را به مصرف کنندگان معرفی کند. به علاوه تبلیغات افلک در تلویزیون و روزنامه ها به این شرکت کمک کرده تا همچنان در صنعت بیمه پیشرو باشد.

 

منبع: امیر بهرامی، مجله تازه های بیمه، شماره ۱۸۶

 

مقاله مرتبط:

بیمه فولک سام در سوئد

شرکت های بیمه سوئد چطور از اینشورتک ها بهره می برند ؛ بررسی موردی

 

برچسب ها:
پیام بگذارید