سامانه بیمه کشاورزی سابکا

بیمه کشاورزی سابکا

از سال ۱۳۸۹ چندین استان آمادگی استفاده و رونمایی از سامانه بیمه کشاورزی سابکا را اعلام کردند. صندوق بیمه کشاورزی، چندین سامانه را برای سرویس دهی بهتر به مشتریان راه اندازی کرده است که در این مطلب قصد معرفی این سامانه ها را داریم؛ برای مشاهده لیست سامانه‌ها به پیوند صندوق بیمه کشاورزی، مراجعه کرده و به بخش سامانه‌های کاربردی  بروید؛ در این قسمت چهار سامانه طراحی شده توسط صندوق کشاورزی را مشاهده خواهید کرد

اول؛ سامانه پیگیری دریافت غرامت

کشاورزان بعد از ثبت نام در صندوق کشاورزی و پرداخت حق بیمه و انتخاب نوع بیمه خود در صورت بروز خسارت می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و بعد از ورود کد ملی خود، از واریزهای انجام شده به حساب خود مطلع شوند:

 

بعد از وارد کردن کد ملی کشاورز، اگر پرداختی برای کشاورز انجام شده باشد، قابل مشاهده است و اگر نه پیغامی مبنی بر تحت بررسی بودن پرونده به شخص داده خواهد شد.

دوم؛ سامانه آموزشی

در این سامانه آموزشی ککه مربوط به کارشناسان آموزش و کارکنان است، اشخاص بعد از وازد کردن نام کاربری وگذرواژه می‌توانند وارد، سایت شده و از خدمات آموزشی در نظر گرفته شده توسط سازمان استفاده کنند، در پایان بخشی برای برگزاری آزمون الکترونیکی و آنلاین در نظر گرفته شده که متقاضیان بعد از گذراندن دوره و مطالعه جزوات آموزشی می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

 

سوم؛ سامانه مدیریت دعاوی

این سامانه امکان کلیه کنترل‌های الکترونیکی پرونده‌های دعاوی و اجرای احکام صندوق بیمه را، به صورت متمرکز از طریق ستاد قابل انجام  می‌نماید. امکان مشاهده اسکن اوراق قضایی صادره از سوی محاکم و انجام اقدامات قانونی منظم روی آن‌ها، قابلیت گزارشگیری از نحوه پیشرفت پرونده‌های قضایی، هشدار پیامکی وقت رسیدگی به پرونده‌ها، قابلیت مشاهده و پیگیری لایه‌های مختلف مدیریتی در حوزه اجرای احکام دعاوی، دسترسی به آرشیو الکترونیکی اسناد مرتبط با پرونده و امکان تنظیم دادخواست و شکایت و استفاده از بانک اطلاعات قوانین، از قابلیت‌های این سامانه است.

چهارم؛ سامانه  بیمه کشاورزی سابکا (سامانه جامع بیمه کشاورزی)

سامانه بیمه کشاورزی سابکا از مهم‌ترین محصولات صندوق کشاورزی است. کلیه مشخصات بیمه گذاران فقط یک‌بار در سامانه تعریف می‌شود و برای سال‌های متمادی نیز امکان صدور بیمه‌نامه برای تمام زیربخش‌ها وجود دارد. در سامانه سابکا تاریخ صدور بیمه نامه مشخص شده است، اما بعد از اتمام مهلت بیمه‌گری امکان صدور بیمه‌نامه وجود ندارد لذا کشاورزان و تولیدکنندگان عزیز برای صدور بیمه‌نامه باید در موعد مقرر به دفاتر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بیمه‌ای مراجعه کنند تا هنگام دریافت بیمه‌نامه با مشکلی روبرو نشوند.
توجه داشته باشید که برای دریافت سریع و به موقع غرامت؛ بیمه‌گذار موظف است به درستی کد ملی خود و شماره حساب مهرگستر خود را به همره داشته باشد تا در سیستم تعریف شوند. بنابراین بیمه گذاران و کشاورزان باید نسبت به صحیح بودن شماره حساب و مسدود نبودن آن اطمینان کامل داشته باشند و از ارائه شماره حساب سپرده‌های مدت‌دار خودداری کنند. برای سامانه الکترونیکی بیمه کشاورزی ایران(سابکا)؛ بخش‌های متنوعی تهیه شده است که، از طریق تعدادی از زیرسیستم‌های اطلاعاتی خاص، عملیات بیمه‌گری را به ذینفعان ارائه می دهد. ذینفعان این سیستم شامل بیمه گذاران، کارگزاران صندوق بیمه، سیستم متمرکز و جامع بانک‌داری الکترونیکی بانک کشاورزی، کاربران ستادی و مدیران صندوق بیمه و بانک هستند. همین‌طور داشبورد سابکا که توسط تیم فنی شرکت ژیرو، تولید شده است، به مدیران ارشد صندوق بیمه کشاورزی ایران امکان بررسی و گزارش‌گیری و مانیتورینگ اطلاعات، در فرمت ها و قالب‌های مختلفی را می‌دهد.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط با آن‌چه شما جستجو کرده‌اید:

برچسب ها:
پیام بگذارید