آموزش شکایت از شرکت بیمه با سامانه رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی

شکایات بیمه مرکزی

ممکن است برای شما بسیار پیش آمده باشد که از خدماتی که دریافت کرده‌اید، ناراضی باشید؛ و این نارضایتی بارها و بارها تکرار شود. سوالی که این‌جا مطرح است، این است که؛ سامانه رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی کدام است؟  آیا امکان طرح شکایت از بیمه ها و خسارات دریافتی و یا شکایت از شرکت های بیمه ؛ وجود دارد، آیا بعد از ثبت شکایات، به آن‌ها رسیدگی می‌شود؟ چه مدت زمان طول می‌کشد تا به شکایات رسیدگی شود؟

معرفی سامانه رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی

ابتدا به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید؛ صفحه‌ای مانند شکل زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که برای ثبت شکایت از منوی سمت راست، گزینه ثبت شکایت را انتخاب کنید:

 

بعد از انتخاب گزینه ثبت شکایت، پنجره‌ای با عنوان تاییدیه برای شما باز خواهد شد، که بعد از انتخاب گزینه تایید، می‌توانید به مرحله بعد بروید:

در قسمت بعد نوع شکایت خود را مشخص کنید و به مرحله بعد بروید:

 

بعد از انتخاب مرحله بعد، نوبت به وارد کردن مشخصات بیمه نامه توسط شما است، ابتدا در قسمت ستاره‌دار اول نام شرکت بیمه‌ای که از آن شکایت دارید را باید از لیست کشویی انتخاب کنید، بعد از آن شماره بیمه‌نامه و بعد از ان کد نماینده را نیز باید وارد کنید، در پایان با وارد کردن کد شعبه می‌توانید وارد مرحله بعدی شوید: (اگر بیمه نامه شما مربوط به شخص ثالث باشد، بعد از استعلام موفق، کادری به کادرهای شما اضافه خواهد شد که در آن باید عنوان بیمه نامه را مشخص کنید، مثلا شخص ثالث یا حوادث راننده)

 

مرحله جدید مرحله‌ای است که در آن باید مشخصات خود را که شامل کد ملی، تاریخ تولد، تلفن، کدپستی، موبایل، پست الکترونیک (وارد کردن اطلاعات در این کادر الزامی نیست)، استان، شهر و آدرس است را وارد کنید، بعد از ورود صحیح اطلاعات کد چهاررقمی ای به شماره موبایل شما ارسال خواهد شد، که بعد از ورود آن در کادر مورد نظر می‌توانید به مرحله بعد بروید.

 

بلافاصله در مرحله جدید نوبت به؛ طرح و ثبت شکایت توسط شما است، ابتدا باید موضوع شکایت خود را از کادر مورد نظر انتخاب کنید، و در کادر دوم بزرگتر شرح آن را بنویسید:

در قسمت بعد باید مستندات و اسناد مدارکی را که در شکل نشان داده شده را در سیستم بار گذاری کرده و به مرحله بعد بروید:

بعد از ارسال فایل‌های مورد نظر که در تصویر بالا مشخص شده است؛ در مرحله بعد ثبت نهایی انجام شده و شما با دریافت کد پیگیری از روند رسیدگی به شکایت خود مطلع خواهید شد، بیمه مرکزی مدعی است که ظرف گذشت مدت ۷ روز کاری، به شکایات شما، رسیدگی خواهد کرد.

 

 

مطالب مرتیط با آن‌چه شما جستجو کرده‌اید:

برچسب ها:
پیام بگذارید