ترندهای بیمه در دنیا ؛ ببینیم سال ۲۰۱۹ چه چیزی برای بازاریابی بیمه دارد

ترندهای بیمه در دنیا در حال حاضر

نرخ ها روزبه روز در حال افزایش اند؛ ببینیم سال ۲۰۱۹ دیگر چه چیزی برای بازاریابی بیمه دارد

به دنبال یک سال وقوع طوفان های فاجعه بار، آتش سوزی های ویرانگر و دیگر بلایای طبیعی، صنعت بیمه منتظر بود ببیند بازار چگونه واکنش نشان می دهد. پس از همه این اتفاقات، دنیا قبل از سال ۲۰۱۷ چند سال آرام را پشت سر گذاشت بوده است. ویلیس تیرز واتسون (WTW) گزارش داد که در حالی که صنعت بیمه در این سال ها بر روی دارایی هایش تمرکز کرده بود، بازار بیمه تجاری نفوذ و قدرت قابل توجهی به دست آورد.

ویلیس تیرز واتسون (WTW) در گزارش «واقعیت های بازارهای بیمه در سال ۲۰۱۹»، دو روندی را که بر این قدرت و نفوذ تأثیر داشته اند، معرفی کرده است: «اولین روند، میزان نسبتا کمی افزایش نرخ در اغلب بیمه های مسئولیت است که در واکنش به عملکرد ناامید کننده این بخش اتفاق افتاد. روند دوم، تجدید فعالیت های M&A (ادغام و تملک) در میان بیمه گران و به ویژه اَبَرمعاملات است (یعنی معاملات بیش از ۱ میلیارد دلار).

نرخ بیمه های مسئولیت احتمال افزایش دارد

WTW پیش بینی می کند که ۱۴ لاین تجاری بیمه در سال ۲۰۱۹ افزایش نرخ را تجربه خواهد کرد؛ از جمله این پیش بینی، نرخ بیمه حوادث و سوانح است که احتمالا ۴ درصد افزایش خواهد داشت. برخی از پیش بینی های کلیدی درباره قیمت ها در سال ۲۰۱۹ عبارتند از:

  • ماشین: ۶ درصد تا ۱۲ درصد افزایش قیمت
  • D & O : تا ۵ درصد افزایش قیمت
  • E & O : تا ۵ درصد افزایش قیمت
  • انرژی : تا ۱۰ درصد افزایش قیمت
  • محیط زیست: تا ۱۵ درصد افزایش قیمت
  • خطر سیاسی: تا ۵ درصد افزایش قیمت
  • اعتبار تجاری: تا ۵ درصد افزایش قیمت

روند فعالیت های M&A (ادغام و تملک)

این گزارش همچنین روند صعودی ادغام و تملک های (M&A) بالاتر از یک میلیارد دلاری را به عنوان یک عامل کمک کننده شناسایی کرده است: «به طور عمده، خبرها خوب است. WTW نوشت: در بیشتر موارد، بیمه گر M & A … تأثیرات منفی مالی بر ظرفیت یا قیمت گذاری نداشته است». در کل، ۵ دلیل اصلی برای افزایش روند فعالیت های ادغام و تملک M & A وجود دارد:

  1. نرخ بهره پایین بعد از ۲۰۱۷، زیان های نسبتا سبک تر در سال ۲۰۱۸ و عملکرد خوب اوراق بهادار سرمایه گذاری، بیمه گران را به سوی افزایش سرمایه هدایت کرده است.
  2. ساختار مالیات بر درآمد ایالات متحده، شرکت هایی که در ایالات متحده پایه گذاری می شوند را برای خریداران خارجی جذاب تر کرده است.
  3. به همین ترتیب، خریداران خارج از کشور به دنبال درآمد خارج از بازارهای داخلی خود هستند.
  4. افزایش نرخ بهره، برای شرکت های بیمه اهداف جالب توجهی ایجاد می کند، زیرا این سرمایه می تواند درآمد بیشتری را تولید کند و بازده کلی سرمایه را بهبود بخشد.
  5. فناوری و اینشورتک نوآوری های صنعت بیمه را هدایت می کنند.

WTW همچنین خاطرنشان کرد که یکی دیگر از عوامل موثر بر M & A این است که بیمه گرانِ متعهد، محصولی گسترده تر را در مقیاس جغرافیایی به بازار عرضه می کنند. این گزارش می افزاید: این موضوع می تواند یک روند تاکتیکی و حتی استراتژیک برای بیمه گران در سال ۲۰۱۹ تثبیت کند. علیرغم همه این توضیحات، WTW معتقد است که ادغام و تملک های اخیر تاثیرات مادی چندانی بر نرخ ها و ظرفیت های بیمه گران نخواهد داشت، اما در ادامه به کاهش تعداد رقبا در این زمینه خواهد انجامید.

 

منبع: riskandinsurance

 

برچسب ها:
پیام بگذارید