بیمه فضای مجازی ؛ پیش بینی آینده بیمه سایبری

بیمه فضای مجازی

بازار بیمه فضای مجازی تا سال ۲۰۳۰ چهاربرابر خواهد شد!

در سال گذشته میلادی، بازار بیمه سایبری ارزشی معادل ۳٫۴ میلیارد دلار تولید کرد، اما تا سال ۲۰۲۳ این رقم چهاربرابر خواهد شد و به ۱۶٫۹ میلیارد دلار خواهد رسید. این مطلب را مرکز تحقیقات بازار P&S اعلام کرد و افزود: رهبران صنعت معتقدند که از دست دادن اعتبار نام تجاری، مهم ترین دلیل برای خرید پوشش سایبری است و صنعت بانکداری، خدمات مالی و بیمه -BFSI- بزرگترین مشتریان آن خواهند بود.

این گزارش در حالی منتشر شده است که برخی حملات وسیع سایبری به شرکت هایی مانند دلویت و تسکو بانک سبب خسارت های عظیمی به ارزش این شرکت ها شده است. این گزارش نشان می دهد که صنعت BFSI بیش از ۳۵% از کل سهم کل بازار جهانی بیمه سایبری را در سال گذشته به خود اختصاص داده است و این نشان دهنده آسیب پذیری این بخش ها در برابر حملات هکر ها است. در عین حال، پیش بینی می شود صنایع تولیدی و خرده فروشی، رشد بیشتری طی ۵ سال آتی داشته باشند. تا کنون ایالات متحده با تولید ۹۰% عواید در جهان، بالاترین سهم بازار در سال ۲۰۱۶ را داشته است و رشد فروش در بقیه کشورها از هم اکنون تا سال ۲۰۲۳ افزایش فزاینده ای خواهد داشت.

این گزارش می افزاید، صنعت بیمه سایبری به طور متوسط رقابتی است و این نشان می دهد که چطور شرکت ها در راه اندازی محصولات جدید سرمایه گذاری می کنند تا به بهترین و بهینه ترین روش به مشتریان اصلی خود خدمات رسانی کنند. اما بیشتر مشتریان، شرکت های بزرگی هستند که قدرت خرید بالا و سرمایه کافی برای خرید بیمه ریسک را دارند و شرکت های کوچک و متوسط  – SME- ناتوان از خرید پوشش های گران قیمت هستند.

در همین گزارش می خوانیم: «یکی از عمده ترین چالش های رشد بازار، قیمت گذاری و مدل سازی تجمیع ریسک حوادث سایبری است که سبب آسیب های کلان در سال های گذشته شده است. فقدان آموزش کافی نیز مانعی برای رشد بازار بیمه سایبری بوده و این موضوع، سبب تصمیم گیری های سست مدیران شرکت های کوچک تا بزرگ شده است.»

بیمه فضای مجازی ؛ بیمه سایبری

فضای سایبری عبارت است از فضایی به معنای شبکه جهانی به هم پیوسته، متشکل از زیرساخت های فنی رایانه ای و مخابراتی، که در سطح جهان به همدیگر وابسته و مرتبط اند. خطرات سایبری در سال های اخیر با شدت بیشتری رو به فزونی بوده و همین موضوع بیمه فضای مجازی را بایسته می کند. نبود بیمه فضای مجازی شرکت ها و سازمان ها را در همه نقاط جهان درگیر چالش های متعددی کرده؛ چرا که فضای مجازی همیشه با مخاطراتی از جمله هک و سرقت های اینترنتی همراه بوده است.

بازار بیمه سایبری / بیمه فضای مجازی ، به عنوان یکی از راهکارهای مقابله با این نوع ریسک ها، به سرعت رو به رشد است. به این دلیل که موسسه های خدمات مالی و سازمان های مخابراتی و ارتباطی به دنبال پوششی برای مقابله با تهدیدهای دنیای دیجیتال هستند. تهدید درباره سرمایه های دیجیتالی و ریسک عدم موفقیت کسب و کار به دلیل حمله های سایبری و نا امنی فضای مجازی در حال افزایش است. همچنین بازار خدمات «جبران خسارت ناشی از ریسک های سایبری» در حال تجربه رشد بسیار سریعی در بین خدمات بیمه فضای مجازی است. این رشد سریع ناشی از ریسک های تکنولوژی های جدید و تبعات مرتبط با آن است.

منبع: اکچوئری، نوامبر ۲۰۱۷

 

مقاله مرتبط:

بیمه اینترنت : جبران خسارت فضای مجازی و پوشش های بیمه سایبری

 

بیمه اینترنت : بیمه جبران خسارت فضای مجازی و پوشش های بیمه سایبری

 

رویکرد اینشورتک هایبرید بسیاری از نیاز های بیمه سایبری را پاسخ می دهد

 

رویکرد اینشورتک هایبرید، بسیاری از نیازهای بیمه سایبری را پاسخ می‌دهد

 

 

 

برچسب ها:
پیام بگذارید