تاثیر گسترش استارتاپ های بیمه ای در فروش بیمه نامه

استارتاپ های بیمه ای

کارشناسان استارتاپ های بیمه ای ، با بیان این‌ که نگاه بیمه مرکزی نسبت به گسترش استارتاپ های بیمه ای مثبت است، الکترونیکی سازی خدمات بیمه‌ها را در گسترش صنعت بیمه و به خصوص بیمه عمر بسیار موثر می‌دانند.

با توجه به این‌که میزان خرید بیمه عمر نسبت به دیگر رشته‌های بیمه بسیار پایین است، می‌توان گفت؛ از کل حجم بیمه‌های کشور حدود ۴۰ درصد مربوط به خودرو و ۲۰ درصد مربوط به بیمه درمان است، اما بیمه‌های عمر زیر ۲۰ درصد از حجم کل بیمه‌ها را تشکیل می‌دهند که این میزان بسیار کمتر از پتانسیلی است که حدس زده می‌شود؛ در کشور وجود دارد.
البته بیمه عمر رشته‌ای است که هنوز برای بسیاری از مردم کشور ما مبهم است. واقعا همه مردم نمی‌دانند قراردادهای چندین ساله بیمه عمر آیا سودمند هستند. مردم حتی اگر از فروشندگان بیمه عمر اطلاعاتی را در مورد بیمه‌نامه‌های عمر کسب کنند، اما باز هم نمی‌توانند به طور کامل تشخیص دهند و یا تصمیم بگیرند که آیا انتخابشان بهترین انتخاب ممکن، است یا نه. بیمه عمر مثل یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت است که افراد برای مدت چند سال قرار است حق بیمه پرداخت کنند. به همین جهت مردم روی پرداخت و ذخیره پول خود در موسسات بیمه‌ای حساسیت زیادی دارند. اکثر اوقات سرمایه‌گذاری در بانک‌ها را بیشتر ترجیح می‌دهند تا سرمایه‌گذاری از طریق بیمه عمر.

ایراد کار کجاست؟

ارتباط اوضاع اقتصادی و وضعیت بیمه را نمی‌توان نادیده گرفت اگر در شرایط تلاطمات اقتصادی کنونی بتوان معرفی خوبی از بیمه ها داشت، می‌توان به رشد بیمه‌ها امیدوار شد؛ هرچند که نمی‌توان فشارهای وارد بر بیمه‌ها را در این شرایط انکار کرد.
اما از طرفی پیشرفت و به روز بودن برای جلب مشتری بیشتر لازمه تداوم بقا است، به همین علت رویکرد بیمه مرکزی نسبت به گسترش استارتاپ های بیمه ای بسیار مثبت است. بیمه مرکزی قصد دارد، استارتاپ های بیمه ای را سازمان‌دهی کند؛ در همین راستا نیز، برای ایجاد شرکت‌های بیمه مجازی نیز تلاش هایی کرده است.

تمام کارشناسان بیمه‌ای روی این موضوع که صنعت بیمه، حوزه‌ای بسیار گسترده است و ظرفیت بالایی برای استفاده از فضای الکترونیکی دارد، اتفاق نظر دارند. بنابراین با الکترونیکی سازی خدمات بیمه(مانند استفاده از بلاک چین و اینترنت اشیاء) و به تبع آن، به دست آوردن بیگ دیتا (بزرگ داده ها) می‌توان بسیاری از ریسک‌ها و خساراتی که در بخش های مختلف به وجود می‌آید را تشخیص داده و از این طریق، محصولات بیمه‌ای را بهتر و متنوع‌تر کنیم. در همین بخش می‌توان با اطلاع رسانی و تبلیغات به جا و درست تحت وب، در زمینه بیمه عمر فعالیت‌ها را گسترده تر کرد. از طریق الکترونیکی سازی خدمات می توان امکان خرید محصولات بیمه ای را روی تلفن افراد آورد. اما دقت داسته باشید که هدف ایجاد استارتاپ های بیمه ای ، فقط فروش آنلاین نباید باشد.
گفتنی است، الکترونیکی سازی خدمات بیمه‌ای در بسیاری از کشورها آغاز شده و باعث شده است فروش کلی بیمه در آن کشورها بالاتر رود. الکترونیکی سازی خدمات بیمه‌ای علاوه بر این که می‌تواند باعث تسهیل در فرایند خرید شود همچین در انتخاب بهتر بیمه گزاران در خرید انواع بیمه ها  نیز می تواند موثر باشد.

برچسب ها:
پیام بگذارید