پردازش ابری در کسب و کار بیمه

پردازش ابری

پردازش ابری ، تعداد زیادی از صنایع را به راحتی تحت تاثیر قرار داده و  توانایی تعامل و انعطاف پذیری  را برای این صنایع بالا برده است. بالطبع صنعت بیمه نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور خاص در مورد صنعت بیمه می‌توان گفت، به تازگی بیمه گران با پردازش ابری در حال کسب درآمد، بهبود همکاری و بدست آوردن اطلاعات جامع از درخواست‌های مشتریان خود هستند.

در میان فرصت‌های کلیدی‌ای که پردازش ابری در کسب و کار بیمه ایجاد کرده است، می‌توان محاسن زیر را برشمرد:

-کاهش هزینه‌های عملیاتی و پیاده‌سازی در حوزه IT
– ایجاد اطلاعات متمرکز برای مشتری
-ایجاد زمینه‌ای برای مشارکت موثر مشتری از طریق مدل‌های توزیع جدید
-پاسخ به تقاضاهای بیشتری از مشتریان و با هزینه کمتر و به آسانی
-ایجاد توازن در بازار و ایجاد فرصت برای ظهور کسب و کارهای جدید
-ایجاد یک مدل سرویس‌گرا و همین‌طور نوآوری‌های جدید در طراحی سیستم
-مدیریت بهتر روابط واسطه‌ها
-بیشترین استقبال و رضایت از طرف مشتریان
-ایجاد بیشترین هماهنگی سیستم شخص ثالث با سیستم مدیریت آژانس‌ها
وینسنت کوهان، معاون ارشد و مدیر ارشد فناوری، و ساورو نیکلی، افسر اطلاعات جهانی AXA، در سال ۲۰۱۰ گفته است:
«پردازش ابری به طور موثری توسعه برنامه‌های کاربردی را تحت تاثیر قرار ‌خواهد داد. همین‌طور فناوری را وارد حوزه کسب و کار کرده و در ساختارهای سرمایه‌گذاری و چابک، کاهش هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.»
همین‌طور پردازش ابری در IOT نیز بسیار پرکاربرد است. دستگاه‌های متصل به این تکنولوژی، اطلاعات و کمک فراوانی به بیمه‌گران می‌کنند، و هر فاکتور مهمی از رفتار راننده در رانندگی گرفته، تا مراقبت‌های پیشگیرانه را پیگیری کرده و به بیمه گران اطلاع می‌دهند.
این کار با تولید قابل توجهی از داده‌ها انجام می‌شود که باید به درستی ذخیره و مدیریت شوند و همین‌طور به‌صورت RealTime تحلیل شوند.
پردازش ابری رویکردی دارد که بسیاری از این چالش‌ها را برطرف می‌کند. پردازش ابری برای بیمه گران به جای داشتن یک اتاق سرور، می‌تواند هم برای قسمت ذخیره‌سازی و هم قسمت مدل‌سازی تحلیلی به صورت RealTime و بدون نیاز به پردازش داخلی یا محدودیت ذخیره سازی راهکار ارائه دهد. در این روش داده‌ها را به راحتی می‌توان در بین سهامداران به اشتراک گذاشت و عواقب تصمیمات را در کم‌ترین زمان ممکن تجزیه و تحلیل کرده، و به سرعت اعتبار بخشید.
همان‌طور که پردازش ابری هم‌چنان رو به پیشرفت است، و جای خود را در صنعت باز می‌کند، مسائل مربوط به حفاظت از داده ها، حریم خصوصی و تنظیمات را هم به خوبی مدیریت می‌کند.
سوئیس Fintech Innovations )SFTI)، یک انجمن مستقل از بانک‌ها و شرکت‌های بیمه که در مارس ۲۰۱۶ به منظور نوآوری در صنعت مالی سوئیس راه اندازی شد، اخیرا مقاله خود را در مورد قوانین و مقررات پردازش ابری از منظر شرکت‌های بیمه ارائه داد که به تازگی به انجمن بانکداران و انجمن بیمه سوئیس هم ارائه شد.
اعضای بیمه SFTI Cloud Rules and Regulations حول و حوش یک و نیم سال پیش گروهی را تشکیل دادند تا استفاده از سرورهای پردازش ابری را برای شرکت‌های بیمه، قانونی و امکان‌پذیر سازد. در مقاله ارائه شده مواردی در نظر گرفته شده، تا مقررات لازم برای اجرای فناوری پردازش ابری را در کسب و کار بیمه را آغاز کند. هم‌چنین اطلاعاتی و تجربیاتی را که در جریان رفتن به پردازش ابری، با داده ها آموخته شده است و آنچه باید در نظر گرفته شود، ثبت می کند. یکی از پایه‌های اصلی در این قسمت رعایت امنیت داده‌ها است.
پاتریک Baumberger، رئیس SFTI به Fintechnews گفت:
« پردازش ابری رایانه‌ای یکی از مهمترین اولویت‌های دیجیتال برای موسسات مالی در سوئیس است، از این رو SFTI قصد دارد به سمت مدل‌های کسب و کار مبتنی بر داده‌ها برود. ما از تمام بانک‌ها و شرکت‌های بیمه که به این بخش ملحق شدند خوش آمد گفته و به گروه‌های کاری دیگر می‌گوییم که به ما ملحق شوید. »

منبع : fintechnews

برچسب ها:
پیام بگذارید