رویکرد اینشورتک هایبرید، بسیاری از نیازهای بیمه سایبری را پاسخ می‌دهد

اینشورتک هایبرید

در این مقاله به معرفی اینشورتک هایبرید و ارتباط آن با بیمه سایبری خواهیم پرداخت.

پیشرفت تکنولوژی همراه بازاریابی دیجیتالی پا به عرصه صنعت گذاشت، و مفهوم جدیدی به اسم اقتصاد دیجیتال را تعریف کرد. می‌دانیم این پیشرفت مزایای بسیاری را برای فعالان این صنعت به ارمغان آورده است. اما هر پیشرفتی پیامدها و خطرات ناخواسته‌ای دارد. یکی از این خطرات ظهور دسته جدیدی از ریسک‌های تجاری، به نام جرایم اینترنتی است.

اما نظرات متخصصان در برخورد با این نوع ریسک، بسیار متفاوت است، بعضی افراد مانند آقای Warren Buffetسرپرست و رهبر کمپانی مطرح آمریکایی Berkshire Hathaway می‌گویند؛ هیچکس کاملا از خطرات حملات سایبری مطمئن نیست و نمی‌توان  چنین ریسکی را بیمه کرد. گروهی دیگر، مانند مدیر اجرایی کمپانی Chubb، آقای  Evan Greenberg، کاملا با این نظر مخالف هستند و در زمینه اینشورتک فعالیت می‌کنند و اقدام به صدور بیمه‌نامه‌های سایبری می نمایند. اما موضوعی که همگان در مورد آن اتفاق نظر دارند این است که اگر شما فعال در حوزه اینشورتک و بازریابی دیجیتالی هستید و از فناوری‌های بیمه برای سرویس‌دهی بهتر به مشتریان خود استفاده می‌کنید از حملات سایبری در امان نیستید.

آقای Rick Huckstep ، به تازگی در کنفرانس InsurTech Insight نگاهی به استارتاپ‌های اینشورتک دارد که رویکردی هایبریدی به بیمه سایبری دارند و رهبر ارائه چنین بیمه‌نامه‌هایی در بازار دیجیتال هستند.

جرائم اینترنتی زمینه‌ساز ظهور اینشورتک هایبرید(تکنولوژی بیمه ترکیبی) شد 

جرائم اینترنتی باعث شد تا رویکرد بیمه ‌گران و اینشورتک، نسبت به مدیریت ریسک تغییر کند و آن‌ها را تشویق به رو آوردن به اینشورتک هایبرید کند. موردی که درباره بیمه سایبری قطع به یقین وجود دارد، این است که حملات سایبری یک خطر همه جانبه و کاملا غیر قابل پیش‌بینی است. از طرفی هم نمی‌توان آن‌را نادیده گرفت. دنیای دیجیتال و فضای نت، بسیار برای ما ارتباط  را راحت‌کرده، اما برای همین ارتباط راحت،گاهی باید بهای سنگینی پرداخت. به همین دلیل، تکنولوژی بلاک چین اعتماد زیادی را به خود جلب کرده است. چون از خیلی لحاظ، میزان ریسک سایبری را کمتر و آن را مدیریت می‌کند.

در سال ۲۰۱۵، مدیر عامل شرکت  Lloyd لندن هزینه‌های جاسوسی سایبری را برای کسب و کارهای اینترنتی، ۴۰۰ میلیارد دلار در سال تخمین زد (و این عدد، یعنی فرصت بزرگ فعالیت، برای بیمه گران ). در بررسی‌ای که به تازگی یک شرکت سوئیسی به نام  Re / IBM ارائه داد، ۴۰ درصد از شرکت‌ها که به نحوی با فضای نت سرو کار دارند، حملات سایبری را گزارش دادند، و این درصد به‌طور قطع با گذشت زمان رو به افزایش است، و مفهوم آن این است که هیچ کسب و کاری در نت ایمن نیست.

در ماه سپتامبر همان سال، گزارشی از Accenture  که در  Rendez-vous  مونت کارلو واقع است، منتشر شد که می‌گوید، در بین هزینه‌هایی که صرف امنیت اطلاعات می‌شود، تنها ۴ درصد صرف هزینه بیمه‌های سایبری می‌شود، و این درصد، به این معنی است که، تعداد کمی شرکت، تحت پوشش این بیمه هستند.

گزارش CBInsights در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد، که حق بیمه‌های سایبری، به طور خاص، ۷ درصد افزایش یافته اند، که این میزان پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ سال آینده، در بازار بیمه سایبری به  ۱۵ درصد افزایش برسد. پس می‌توان امیدوار بود که  بیمه سایبری در حال رشد است.

اما، در حالی که بیمه سایبری فرصت‌های زیادی برای اینشورتک ایجاد می‌کند، چالش‌های زیادی را به همراه خود می‌آورد. یکی از این چالش‌ها این است که جرایم سایبری از هیچ خط مشی و الگویی پیروی نمی‌کنند، و خطری نیستند که نوع حمله آن قابل پیش‌بینی باشد، و زوایای بسیاری باید در این نوع بیمه‌نامه‌ها در نظر گرفته شود. یعنی ممکن است حمله سایبری به کسب و کار اینشورتک شما صورت بگیرد و شما بعد از ماه‌ها و یا بعد از گذشت یک‌ سال متوجه آن شوید.

سایبر هیچ حد و مرزی ندارد. به همین دلیل، صنعت بیمه در مورد بیمه‌های سایبری مجبور است در رویکرد خود، نسبت به مدیریت ریسک تجدید نظر کند. همین جریان، موضوع را در بیمه های سایبری سخت می‌کند.

روش اینشورتک هایبرید برای بیمه‌های سایبری (Insurtech Hybrid)

برخی از استارت‌آپ‌های اینشورتک، در حال رو‌آوردن به بیمه های سایبری و سایبر، و ارائه آن به بیمه گذاران، هستند. می‌توان این عمل را یک جنبش پیچیده و سریعی نامید؛ که می‌گوید، با استفاده از رویکرد سنتی مدل‌سازی آماری و تحلیل ریسک، مدل سازی ریسک سایبری، امکان‌پذیر نیست.

این نسل جدید از استارت‌آپ‌های اینشورتک هایبرید، در کنار امنیت و با ریشه سایبر ظهور پیدا کردند.

اینشورتک در این تکنولوژی قصد ارائه خدمت در حوزه‌های کارآفرینی و ایجاد امنیت و طراحی پلتفرم‌های تکنولوژی بیمه یا اینشورتک را دارد، که با هدف اتوماتیک کردن، ارزانتر کردن هزینه‌ها و ارائه بیمه دیجیتال، شروع به کار کرده‌است.

نسل فعلی بیمه سایبری اینشورتک‌های هایبرید، تنها چند سال از ظهورشان نمی‌گذرد، ولی در حال حاضر سیستم‌های نظارت و پلت‌فرم‌های حفاظت امنیت سایبری را در اختیار دارند و دیگر بیمه‌های اضافی را نیز در بر می‌گیرند. یا به عبارتی می‌توان گفت، آن‌ها بیمه مجدد را به خدمات خود اضافه کردند.

مانند تمام شرکت‌های اینشورتک، استارت‌آپ‌های بیمه سایبری نیز، به سرعت پلتفرم‌های اتوماتیک سازگار با تکنولوژی، را در اختیار مشتریان قرار دادند. در حال حاضر آن‌ها روی ارزیابی ریسک ونحوه خدمت‌رسانی و  چگونگی ارائه پوشش بیمه متمرکز هستند، تا از این طریق نیازهای خاص و اساسی شرکت‌های بیمه و بیمه‌گذاران را، بدون احتیاج به نیروی انسانی تامین کنند.

شعار ائتلاف بیمه سایبری می‌گوید: “underwrite without underwriters”

معرفی چند استارت‌آپ اینشورتک هایبرید که بیمه سایبری ارائه می‌دهند

در اینجا چهار مورد از پیشروان ارائه بیمه سایبری و همین‌طور ارائه دهنده ابزارهای برقراری امنیت، در یک سرویس مشترک اینترنتی، را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

این چهار شرکت Coalition، At-Bay ، Paladin Cyber ،  Zeguro هستند، که در این قسمت به معرفی یکی از آن‌ها می‌پردازیم

استارت‌آپ  Coalition بیمه نامه های سایبری را برای تمامی شرکت‌های متقاضی در سراسر ایالات متحده آمریکا صادر می‌کند. آن‌چه آن‌ها را از دیگر رقبا متمایز می‌سازد، این است که آن‌ها خود نیز یک کسب و کار امنیتی سایبری هستند. مشتریانی که تحت پوشش بیمه نامه Swiss Re/Argo قرار می‌گیرند، دسته‌ای از ابزارهای امنیتی سایبری رایگان و خدمات نظارتی را نیز دریافت می‌کنند.

کمتر از دو سال، از شروع به کار استارت‌آپ Coalition، نمی‌گذرد که ۱۰ میلیون دلار از طریق فروش سری اول از محصولاتش سود داشته‌است. مدل توزیع آنها با استفاده از کارگزاران خرده فروشی است، که جای تعجب نیست که با توجه به زمینه فعالیت کارگزاری، هر کارگزار زیر نظر مدیر عامل خود فعالیت کرده و دستمزد دریافت می‌کند.

اما اشتباه نکنید، پای نیروی انسانی به میان نیست، این یک پلتفرم تکنولوژی بیمه است که به جای یک رویکرد سنتی مانند یک چک لیست استاندارد، یک سرویس کاملا خودکار ارائه می‌دهد، و به عنوان مثال زمانی که شروع به قیمت گذاری در هر زمینه‌ای می‌کند، این روند به اندازه ۴ دقیقه از شروع تا پایان طول می‌کشد.

منبع : the-digital-insurer.com

برچسب ها:
پیام بگذارید