سیلیکون والی (Silicon Valley) و حضور آمازون در اینشورتک

گاهی اوقات در بازار رقابتی و بی‌رحم کنونی شاهد قدرت‌نمایی و واژه‌های تند تیزی که بین رقبا رد وبدل می‌شود، هستیم. این بازار رقابتی جدیت محیط کسب و کار اینشورتک را نشان می‌دهد. اما در این میان درگیری کلامی شرکت لیموناد با آمازون توجه زیادی از علاقه‌مندان این حوزه را به خود جلب کرده است. شای وینینگر، بنیان‌گذار شرکت لیموناد است‌ که اخیرا کلمات تند و تیزی علیه آمازون به‌کار برده‌است. و به‌طور رسمی جنگ روانی ای علیه آمازون شروع کرد. او معتقد است شرکت آمازون شرکتش را مورد هدف قرار داده و روی کارمندان او کار می‌کند و تلاش می‌کند تا گوی سبقت را از لیموناد برباید. او می‌گوید « من متوجه شدم که آمازون به‌طور مستمر سعی دارد شرکت لیموناد و کارمندان او را کنار بزند. من از این کار آن‌ها با توجه به ایده‌هایشان برای حمایت از اکوسیستم استارتاپ‌ها متعجبم. »
خوب است بدانید، سیلیکون والی مکانی است،که بسیاری از کمپانی‌های مدرن در آن محل وجود دارند و خواستگاه آمازون آن‌جا است.
با توجه به مقدمه گفته شده امروز به ذکر مختصر موارد زیر خواهم پرداخت:
• ظهور اینشورتک به‌وسیله آمازون در آسیا
• ظهور اینشورتک به‌وسیله آمازون در اروپا
• معرفی شرکت بیمه‌ای که آمازون را حمایت می‌کند
• چرا آمازون به یک اندازه از بازیگران این حوزه و استارتاپ‌ها ترس دارد؟

ظهور اینشورتک به‌وسیله آمازون در آسیا

امروزه آمازون تبدیل به غولی شده که بی‌رقیب است . ولی خوب که دقت کنیم متوجه می‌شویم رقبایی در بازار وجود دارندکه آمازون روی حرکات آن‌ها بسیارحساس است، یکی از آن‌ها علی بابا و دیگری در حوزه اینشورتک، شرکت ژانگ‌آن (Zhong An) است. این شرکت توسط سه شرکت علی بابا(Alibaba) و پینگ‌آن (Ping An) و تن سنت (Ten Cent) ایجاد شده است. جالب است بدانید، توسط ژانگ‌آن تعداد زیادی درخواست روزانه فین‌تکی پوشش داده شده‌اند. در اولین پستی که ژانگ‌آن منتشر کرد به اهمیت ترکیب تجارت الکترونیک و نقش آن در بیمه پرداخت. و گفت:
یکی از مهمترین محصولات شرکت ژانگ‌آن در حوزه بازار دیجیتال است. با توجه به حمایت‌های شرکت‌های پدید آوردنده‌اش کسب مقام مطلوب در بازار، برای او چندان شگفتی‌ساز نیست. آمازون به طور مستقیم بیمه به سراسر ایالات متحده ارائه می‌کند، و ژانگ‌آن این عمل را به‌طور مستقل در چین عهده‌دار است. می‌دانیم اقتصاد چین و درامد این کشور به پوشاک وابسته است و سالانه بزرگترین بخش بازار دیجیتال در چین مربوط به این صنعت است. که حدود ۹۰۰ میلیارد دلار درامدزایی دارد. ورود به عرصه درامدزایی برای اینشورتک در کشور چین بسیار مهم است. و با توجه به هزینه حمل ونقل کم محصول که حول و حوش ۲۰ در صد کمتر از متوسط هزینه‌ حمل و نقل دنیا ‌است، کسب مبالغ قابل توجهی از سهم بازار در اینشورتک چندان دور از انتظار نیست.
اما در این زمینه هم آمازون فراتر از فکر سوداوری از طریق حمل و نقل پیش رفته است و پوشش گسترده‌ای را در نقاط فروش ارائه می‌دهد.
ابتدا به بازار اینشورتک در آسیا نگاهی می‌اندازیم. آمازون در هند شرکتی را راه‌اندازی کرده است به نام Acko که در آن خدمات اینشورتک ارائه می‌کند. مقالات و مطالب زیادی وجود دارند که می‌گویند سرویسی که شرکت Acko در هند ارائه می‌دهد بسیار ارزشمندتر و سود‌اورتر از همه شرکت‌های اینشورتک موجود در آمریکا و اروپاست.
و بزرگترین شرکت سرمایه‌گذار در حوزه اینشورتک شرکت لیموناد در آمریکا است. بنابراین رقابت دو شرکت آمازون و لیموناد بسیار قابل درک است.
امازون با چین هم رقابت می‌کند. و همواره بازار چین را رصد می‌کند. اما سرمایه‌گذاری اصلی خود را در هند انجام داده است و بسیاری از صاحب‌نظران این حوزه سرمایه‎گذاری در بازار هند را بسیار هوشمندانه تر و بهتر از سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر می‌دانند.

ظهور اینشورتک به ‌وسیله آمازون در اروپا

به گفته رویترز، در بعضی کشورهای اروپایی نظیر اسرائیل، گسترش آمازون به‌علت استخدام نیروهای مستعد از آن کشورها است. از سمتی دیگر، بیشتر به واسطه شرکت‌های ضمانت کننده است. این شرکت‌ها در اروپا استقرار پیدا کردند تا ضمانت‌نامه‌هایی را برای تولیدکنندگان فراهم کنند. شرکت Amazon Protect در آوریل ۲۰۱۶ در انگلستان راه‌اندازی شد و بعد از آن به بازارهای اروپایی مانند فرانسه و آلمان، ایتالیا و اسپانیا راه پیدا کرد.

شرکت بیمه‌ای که آمازون را حمایت می‌کند

آمازون در حقیقت محصولاتی را می‌فروشد که خود تولید نمی‌کند. آن‌ها به قدری اعتماد مشتریان خود را جلب کرده‌اند که گویی روی کیف پول آن‌ها و آخرین کلیکشان نفوذ داشته و می‌توانند در لحظه آخر نظر خود را برای فروش روی مشتری اعمال کنند.
یکی از راه‌های جلب اعتماد مشتری ارائه ضمانت‌نامه‌ای کامل توسط این شرکت است. بیشتر تحلیل‌گران این عمل را یک استراتژی جسورانه می‌دانند. اگر شما از مشتری‌های ماندگار بعضی فروشگاه‌ها تعجب می‌کنید، مطمئن باشید که گارانتی بسیار خوبی پشت محصولات آن‌ها وجود دارد.
گارانتی گسترده‌ای که محصولات آمازون ارائه می‌دهند توسط یک شرکت سفیدپوست گمنام ایجاد شده است. که اغلب افراد روی آن شناختی ندارند. امروزه گروهی که در زمینه گارانتی با شرکت آمازون فعالیت می‌کند در بیش از ۳۵ کشور شعبه داشته و تقریبا ۱۶۰۰ کارمند دارد. این شرکت حدود ۲ میلیارد دلار در سال کسب درامد می‌کند. لازم به ذکر است که این شرکت به‌تازگی توسط Assurant ، که یک شرکت تجاری معروف است به مبلغ ۲٫۵ میلیارد دلار خریداری شده است.

چرا آمازون به یک اندازه از بازیگران این حوزه و استارتاپ‌ها ترس دارد؟

آمازون ثابت کرد وجود مشتری نسبت به تولید از اهمیت بالاتری برخوردار است. او عقیده دارد، تا وقتی مشتری وجود دارد، شما با شرکت‌های دیگر می‌توانید همکاری داشته باشید. مانند شرکتی که مسئول گزارش وحفاظت از انتخاب مشتریان است. یا قابلیت‌های مبتنی بر صدا که آمازون الکسا در اختیار دارد، توانسته مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کند. آمازون اولین شرکت مشتری‌مدار است. آن‌ها مطمئن هستند مقابله با صنعت قدیمی بیمه، جز با ارائه خدماتی خاص به مشتریان، صورت نخواهد گرفت.

چه عاملی آمازون را تبدیل به یک کابوس برای رقیبانش کرده است

عدم وجود ارتباط مستقیم با مشتریان و نظارت بر چگونگی روند واگذاری کالا از مبدا تا مقصد، به صورت کاملا نامحسوس یکی از بی‌شمار خوبی‌های آمازون است. اما او به خوبی می‌داند کجا باید حضور داشته باشد. او به راحتی جایی که نیاز به رقابت با فروشندگانی مانند گروه گارانتی دارد، وارد شده و می‌داند چطور آنها را مدیریت کند. البته امروزه با سیاست‌های در نظر گرفته شده توسط این شرکت بسیار این امرکاهش یافته است.

چه عاملی آمازون را برای استارتاپ‌های اینشورتکی تبدیل به یک کابوس کرده است

سرمایه‌گذاری برای مشتریان در زمینه اینشورتک بسیار زیاد است و آمازون می‌داند در زمان لازم و در جای مناسب چه اقدامی برای تصاحب بازار انجام دهد. این شرکت به واسطه تعامل با مشتریان کاملا نیازهای بازار را شناخته و می‌داند نیاز امروزه بازار چیست.
در برخی کسب وکارهای بیمه‌ای مانند شرکت‌هایی که وظیفه ارائه ضمانت‌نامه را دارند، این‌طور به نظر می‌رسد که کارشان تمام است و در قبال آمازون حرفی برای گفتن ندارند.
یکی دیگر از هنرهای آمازون از بین بردن خرید حضوری و بالابردن فروش آنلاین است. از طرفی شما را ترغیب به پیش خرید بیمه می‌کند به‌طوری‌که شما نمی‌خواهید به غیر آن‌ها از جای دیگری محصول بیمه‌‌ای بخرید.
همان‌طور که می‌دانید،ضمانت‌نامه بخش بزرگی از بیمه است. اما بسیاری از بخش‌های دیگر در حوزه بیمه وجود دارد که آمازون هنوز در آن‌ها با قدرت ظهور نکرده است. و فرصت خوبی برای شرکت‌های رقیب است که در آن زمینه‌ها فعالیت کنند. البته بسیاری از شرکت‌ها وجود دارند که سعی می‌کنند مانند آمازون باشند، زیرا ادعا دارند مشتریان خود را می‌شناسند.
به همین دلیل یکی از مواردی که ما به دنبال آن هستیم، فهمیدن چگونگی آموزش و تربیت نیروی انسانی مانند آمازون است، تا به بهترین نحو مشتریان خود و نیاز بازار را بشناسیم.

منبع : dailyfintech.com

برچسب ها:
پیام بگذارید