یادگیری خودکار یا فناوری هوش مصنوعی و سهم آن در دگرگونی صنعت بیمه

  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • یادگیری خودکار یا فناوری هوش مصنوعی و سهم آن در دگرگونی صنعت بیمه
یادگیری خودکار و هوش مصنوعی

یادگیری خودکار یا فناوری هوش مصنوعی روزبه‌روز به طرق مختلف، صنعت بیمه را دچار دگرگونی و تغییر می‌کنند. دنیای داده‌ها و اطلاعات همواره در دل صنعت بیمه ممزوج بوده است. آنچه در واقعیت دنیای حال حاضر ما تغییر ایجاد کرده تا یک تغییر کلان را به ارمغان آورد، همانا مقدار اطلاعاتی است که روزانه جمع‌آوری می‌شود و سرعتی که به وسیله آن ماشین‌ها و روبات‌ها می‌توانند اطلاعات را پردازش و آن‌ها را رمزگشایی کنند. در دنیای حال حاضر، از آن‌جا که صنعت بیمه رو به فناوری و تغییر و رشد گذاشته است، دیگر قادر نیستیم صنعت بیمه را به عنوان صنعتی کاهل و راکد توصیف و تشریح کنیم. 

هوش مصنوعی و یادگیری خودکار صنعت بیمه را تغییر می دهند!

 اگرچه با رشد و بلوغ تکنولوژی، مفهوم و تعریف هوش مصنوعی همچنان ذهنی است و تعریف کاملی از آن شکل نگرفته است. عموماً آن را می‌توان اندیشۀ ساخت ماشین‌ها و روبات‌هایی دانست که می‌توانند مثل انسان‌ها فکر کنند. اصطلاح یادگیری خودکار ماشین‌ها تا پیش از این به ایدۀ آموزش روبات‌ها و ماشین‌های خودکار گفته می‌شد. به این صورت که آن ها به همان روش و طریقی که انسان‌ها فکر می‌کنند، بتوانند فکر کنند. این موضوع، نفوذ مرزهای هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

از آن‌جا که بیمه همواره شبکه داده‌ای سنگینی بوده است، به خوبی توانسته با هوش مصنوعی ترکیب شود و این ترکیب را در حالت موازنه و ثابت نگه دارد.

در این‌جا چند روش که باعث ایجاد دگرگونی در صنعت بیمه شده است، تشریح می‌شود:

راهکارهای بیمه‌ای و خدمات مشتریان

از اولین تقابل برای انتخاب بهترین پوشش خدمات مشتریان، روبات‌ها به طور مداوم نقش پررنگی در خدمات مشتریان صنعت بیمه ایفا کرده‌اند. بر اساس یک بررسی، بیشتر مشتریان، مشکلی درباره تعامل با یک روبات ندارند! ۷۴ درصد مشتریان، برایشان خوشایندتر است که با محوریت کامپیوتر، به راهکارهای بیمه ای مورد نیاز خود دست یابند.

مشتریان به این مسیر رهنمون شده‌اند که راه‌حل‌های شخصی‌سازی‌شده را انتظار داشته باشند. فناوری هوش مصنوعی ارائۀ این نوع خدمات را ممکن ساخته و تسهیل کرده است. به این صورت که روبات‌ها با بازبینی و بررسی پرونده هر مشتری، محصولاتی از صنعت بیمه را که می‌تواند مرتبط به نیازهای همان مشتری باشد، در قالب بسته‌های بیمه‌ای به وی ارائه می‌دهند. این مجموعه ارائه‌شده، اگر بر اساس نیازها و معیارهایی نیز تنظیم شده باشد، می‌تواند نتیجه‌بخش‌تر باشد. روبات‌های مخصوص گپ‌ و گفتگو که از مسیر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، جدیداً در صنعت بیمه نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند. آن‌ها می‌توانند به درخواست‌های مشتریان رسیدگی کنند و به سوالات ساده پاسخ دهند.

تعامل هوش مصنوعی با مشتریان و فرایند رسیدگی به نیازها در خدمات مشتریان

به عنوان یک صنعت سازمان‌یافته و تنظیم‌شده، صنعت بیمه، هزاران فرایند مربوط به درخواست را بررسی می‌کند و به هزاران نیاز و پرسش مشتریان پاسخ می‌گوید. فناوری هوش مصنوعی در صنعت بیمه به کار گرفته می‌شود تا این فرایند را سرعت بخشد و توسعه دهد. به این صورت که این فناوری، درخواست‌ها را به سیستمی از گزارش‌های داخلی منتقل می‌کند تا از این مسیر با مشتری تعامل صورت گیرد. در بعضی موارد، این درخواست‌ها اساساً نیاز به توجه نیروی انسانی ندارند و با روبات‌ها می‌توان آن‌ها را بررسی کرد و پاسخ داد. شرکت‌هایی که در حال حاضر فرایند پاسخ‌دهی به درخواست‌ها را خودکار کرده‌اند، اهمیت «زمان» و «افزایش کیفیت خدمات‌دهی» را دریافته‌اند.

منبع: فوربز

برچسب ها:
پیام بگذارید